در حال بارگزاری ...

تبلیغات CPM چیست؟

تبلیغات CPM چیست؟

تبلیغات CPM یا Cost Per Mile به نوعی از تبلیغات کلیکی گفته می شود که کاربرد فراوانی دارد و از آن به عنوان تبلیغات نمایشی نیز یاد می شود. تعداد نمایش هر تبلیغ رکن اصلی CPM است. به همین منظور برای این نوع از تبلیغات از معادل تبلیغات نمایشی نیز استفاده می ‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد تبلیغات CPM یا همان تبلیغات براساس نمایش اشاره کنیم و مقایسه ای داشته باشیم بر تبلیغ CPM و تبلیغ CPC.

همان گونه که در دنیای گسترده دیجیتال مارکتینگ ابزارهای رایگان خوبی به منظور بازاریابی(مارکتینگ)، تبلیغات، جذب کاربر و مشتری وجود دارد، ابزارهای پولی مناسبی نیز وجود دارد که در ازای پرداخت هزینه ای به پروسه تبلیغاتی شما سرعت می بخشند. علاوه بر این، همیشه هزینه این ابزارها و بسترهای تبلیغاتی زیاد نیست و می توانید خروجی خوبی از آنها دریافت کنید.

تبلیغات کلیکی نیز بخشی از این نوع تبلیغات است که شما می ‌توانید با پرداخت هزینه، کلیک و یا نمایش دریافت کنید.

که تبلیغ CPM از این دسته تبلیغات است. CPC یا تبلیغات هزینه به ازای بازدید بوده که در آن شما در ازای تبلیغات نمایشی از نوع بنر یا پست که در دیگر سایت ها قرار می دهید هزینه پرداخت می کنید، و این هزینه به ازای هر بازدید و با توجه به میزان بودجه ای که شما تعیین می کنید می باشد. با توجه به اینکه شما میتوانید بازدهی روش Cost Per Mile را بررسی و محاسبه کنید این روش یک سبک ایده آل و مناسب برای تبلیغات کسب و کار های اینترنتی بزرگ باشد و بسیاری از کسب و کارهای دنیا از این طریق به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کردند.

.

نحوه محاسبه مقدار CPM

.
نحوه محاسبه مقدار CPM

بعد از انتشار تبلیغ، در نهایت باید تعداد بازدیدهای CPM یا هزینه هر نمایش را محاسبه کرد تا مشتری نحوه مصرف هزینه را بداند.
برای محسابه CPM یک فرمول ساده وجود دارد و آن فرمول به صورت زیر است:
CPM = (هزینه کل) / (بازدید کل)
گفتنی است که در برخی از سیستم عامل ها و رسانه ها امکان اینکه تعداد بازدیدها را بشمارید وجود ندارد که بر این اساس 1000 بازدید احتمالی در نظر گرفته می شود.
.

چرا روش CPM مهم است؟

چرا روش CPM مهم است؟

یکی از سوالات رایجی که اغب کاربران در سر دارند این است که اصلاً چرا باید از روش CPM استفاده کنیم، در پاسخ به این پرسش باید گفت که شما به صورت عادی وقتی تبلیغی انجام می دهید، هزینه آن به صورت عادی محاسبه می‌ گردد و ممکن است هزینه زیادی بابت این تبلیغ پرداخت نمایید چرا که در حالت عادی مشخص نمی ‌شود چه تعداد از افراد از بنر و پست شما بازدید کرده اند که این امر میتواند مانع از دستیابی شما به هدفتان شود، اما در شیوه تبلیغات CPM یا همان پرداخت هزینه به ازای بازدید شما هزینه ای که می کنید بر اساس تعداد بازدید پرداخت می شود و کاملا هدفند است و هزینه ی اضافی از شما گرفته نمی شود، و این یعنی تا هنگامی که کاربری پست و بنر شما را نبیند هیچ هزینه ای از شما کم نخواهد شد.

.

مزایای تبلیغات CPM

مزایای تبلیغات CPM

برای تمامی کمپین های تبلیغاتی، اهدافی تعیین گردیده است. معمولا از تبلیغات CPM در مواردی استفاده می شود که میزان فروش ما کم است و از طریق این تبلیغات قصد جبران در فروش خود داریم.
با این وجود، برای تبلیغات CPM، اهداف خاصی وجود دارد که ما در بخش زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

تبلیغات CPM بازدید و ترافیک ورودی خوبی را می تواند برای شما به همراه بیاورد
تا هنگامی که کاربران سایت بر روی بنر و پست تبلیغاتی شما کلیک نکنند هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت
CPM سبب افزایش سطح آگاهی کاربران نسبت به برند شما می شود
نشان دادن تبلیغات به کاربران هدف
افزایش نرخ تبدیل فروش در کمپین هایی با بازدهی بالا
.

سخن آخر:
امروزه هزینه هایی که بابت تبلیغات در سطح اینترنت انجام می شود افزایش یافته، تبلیغات CPM این امکان را ایجاد کرده تا کاربران بتوانند با پرداخت هزینه ای در ازای تعداد بازدید کاربران از تبلیغ، به اهداف خود برسند و از این طریق بتوانند درآمد قابل توجهی را دریافت کنند.

.

نویسنده: امین اصلانپور

.

مطالب اخیر:

چگونه با سرمایه کم یک کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

UTM چیست؟

چگونه یک عنوان جذاب بنویسیم؟

نرخ بازگشت سرمایه(ROI) چیست؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها