بسته

چگونه مشتری پیدا کنیم؟

چگونه مشتری پیدا کنیم؟

چگونه مشتری پیدا کنیم

سخت ترین کار در راه اندازی و توسعه یک کسب و کار چیست؟ برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک، پاسخ این سوال یافتن مشتری یا جذب مشتری است. اگر بودجه بازاریابی شما محدود باشد، جذب مشتری امری بسیار مشکل خواهد بود. از این رو یافتن مشتری یکی از سخت ترین چالش ها برای مشاغل کوچک نوپا و تازه تاسیس شده است.

داشتن یک محصول یا خدمات عالی که مطمئن هستید بسیاری از مردم به آن نیاز خواهند داشت به اندازه کافی خوب نیست. مشتریان شما تنها از طریق فروشگاه شما، وب سایت یا صفحات فروش شما در شبکه های اجتماعی نمی توانند شما را کشف و پیدا کنند. بنابراین شما باید خودتان دست به کار شده و مشتریان خود را پیدا کنید. در حقیقت، جذب مشتری باید امری مداوم و ضروری برای اکثر کسب و کارها باشد. 

18 روش برای یافتن مشتری برای مشاغل خود

وقتی کسب و کاری کوچک است، یافتن راه هایی برای ایجاد تجارت معمولاً بر دوش صاحب مشاغل می افتد. اما صاحبان مشاغل اغلب تجربه زیادی در زمینه بازاریابی یا فروش ندارند. اگر شما یک استارتاپ یا یک کسب و کار موجود هستید که به دنبال راه های بیشتری برای افزایش مشتری خود هستید، این استراتژی ها به شما کمک می کند.

همچنین بخوانید: چگونه مشتری را متقاعدکنیم؟

18 روش برای یافتن مشتری برای مشاغل خود

1. برنامه ای برای جذب مشتری تهیه کنید

راز ایجاد یک برنامه خرید موفق این است که بدانید چه کسی مشتری ایده آل می سازد. اگر محصولات و خدمات خود را به دیگر مشاغل می فروشید، در نظر بگیرید که کدام بخش به احتمال زیاد محصولات یا خدمات شما را خریداری می کند و چه کسی (چه میزان مسئولیت) می تواند تعیین کننده شرایط خرید خاصی باشد. (اگر نمی دانید چند تماس بگیرید!) مدت زمان چرخه خرید را تعیین کنید. آیا خرید محصول شما تصمیمی است که می تواند به سرعت توسط یک فرد انجام شود؟ یا چیزی را می فروشید که چرخه خرید طولانی دارد، احتمالاً شامل چندین نفر می شود؟

در مرحله بعد، به این فکر کنید که خریدار معمولی چگونه محصولات یا خدماتی مانند شما را پیدا می کند. آنها در چه حلقه هایی حرکت می کنند؟ آیا آنها در رسانه های اجتماعی فعال هستند؟ وقتی می خواهند نوع محصول یا خدمات شما را بخرند، به چه کسانی گوش می دهند یا به کجا نگاه می کنند. برای دریافت مراجع و توصیه ها از آن منابع چه می توانید انجام دهید؟ همه این اطلاعات را بنویسید و به دنبال الگوها باشید. سپس، برای به دست آوردن مشتریان بیشتر، راه هایی را برنامه ریزی کنید تا خود و اطلاعات خود را در جایی قرار دهید که افراد در بازار هدف شما وقتی آماده خرید هستند، آن را پیدا کنند.

2. چشم اندازهای تجاری را در رسانه های اجتماعی جستجو کرده و دنبال کنید.

سعی نکنید در رسانه های اجتماعی خود به آنها بفروشید. در عوض، سعی کنید روابط خود را با مشتریان بالقوه توسعه دهید. در مورد پست های آنها بازتوییت کنید یا نظر دهید. در صورت لزوم آنها را در پست های رسانه های اجتماعی خود ذکر کنید (به عنوان مثال، "JoeSmith در جلسه امروز اتاق نمایشی فوق العاده درباره امنیت خرده فروشی ارائه داد") هدف شما: شناخته شدن و دوست داشتن شما. وقتی به افرادی می فروشید که احساس می کنند شما را می شناسند، فروش شما بسیار آسان تر خواهد بود.

3. بر روی روزنامه های محلی کار کنید.

حتی در عصر دیجیتال، روزنامه های روزانه و هفتگی هنوز منبع باورنکردنی اطلاعات تماس هستند و منجر به مشتریان جدید بالقوه می شوند. مراقب اسامی افرادی باشید که ارتقا یافته اند، جوایزی کسب کرده اند، مشاغل جدیدی افتتاح کرده اند یا به هر نحوی ممکن است مشتریان بالقوه باشند. برای آنها پیام های شخصی ارسال کنید و موفقیت آنها را تبریک گفته یا به آنها بگویید که مقاله درباره آنها چقدر جالب بود. نام و شعار شرکت خود را به علاوه هرگونه اطلاعات مربوط به محصول را با امضای خود درج کنید. (مثال: جین اسمیت، همکاران ABC، ​​راهنمای برنامه ریزی مالی و بازنشستگی برای صاحبان مشاغل)

چشم اندازهای تجاری را در رسانه های اجتماعی جستجو کرده و دنبال کنید.

4. مطمئن باشید که وب سایت و صفحات رسانه های اجتماعی شما برای بازدیدکنندگان آسان می باشد که چگونه با شما تماس بگیرند.

روابط خود را تقویت کنید. بهتر است به آنها دلیلی بدهید تا اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار دهند. ارائه یک خبرنامه رایگان، یک راهنمای رایگان برای موضوعات مرتبط با صنعت شما یا یک کوپن همه می توانند دستگاه های خوبی برای استفاده برای نرخ تبدیل باشند. سپس به طور مرتب آن سرنخ ها را پیگیری کنید.

ایده خوبی است که فروش را با برخی مکالمات کوچک آغاز کنید و مهم است که مستقیماً به محصول یا خدمات شما مرتبط نباشد. خرید از افراد غریبه برای مردم کمی دشوار است، بنابراین روابط خود را توسعه دهید و درک متقابل خود را حفظ کنید زیرا به شما کمک می کند تا در تجارت خود پیشرفت کرده و مشتریان بیشتری را بشناسید.

مشتریان خود را مجبور به صحبت نکنید. تلاش شما برای صحبت فوری با آنها در نهایت به سوء تفاهم و رفتار نامطلوب بی ادبانه تبدیل می شود، زیرا برخی از افراد علاقه ای به مکالمات شما ندارند.

5. اگر به صاحبان خانه می فروشید خانه به خانه بروید.

مطمئناً بسیاری از مردم زنگ در خانه خود را جواب نمی دهند یا به شما می گویند علاقه ای ندارند، اما به خصوص اگر در حال حاضر برای یک یا چند صاحب خانه در یک محله کار می کنید، تجزیه و تحلیل خانه های نزدیک ممکن است برای شما مشاغل جدیدی ایجاد کند. بدون اینکه یک ریال دیگر برای تبلیغات هزینه کنید.

6. از کوپن ها و پیشنهادات ویژه برای جذب مشتری استفاده کنید.

همه عاشق معامله هستند. در اولین خرید از مشتریان جدید تخفیف بگیرید. اگر محصولات یا خدماتی را می فروشید که باید به طور مکرر خریداری شوند، این اولین تخفیف را منوط به امضای قرارداد مشتری برای یک سال خدمات می دانید.

اگر به صاحبان خانه می فروشید خانه به خانه بروید.

7. حمایت از رویدادها

رویدادهایی که ممکن است بازار بالقوه شما را گرد هم آورد. در جلسات گروه های شبکه محلی به دنبال اعلامیه هایی در مورد این رویداد باشید. یا تماس بگیرید و از سازمان دهندگان بپرسید که آیا فرصت های حمایتی موجود است یا خیر. حمایت از رویدادهای محلی می تواند بسیار ارزان باشد. یا اگر هزینه حمایتی بالا باشد، آنها ممکن است گزینه "دوستان" از رویداد را داشته باشند که به شما این حق را می دهد که با هزینه بسیار ناچیزی در این رویداد پرواز داشته باشید.

8. در جلسات و سمینارهایی شرکت کنید که احتمال دارد شرکت کنندگان در آن حضور داشته باشند.

اگر تا به حال این کار را انجام داده اید و مخاطبی ایجاد نکرده اید که می تواند منجر به فروش شود، گروه های شبکه جدیدی را امتحان کنید. به روزنامه ها نگاه کنید تا ببینید سازمان های دیگر چه رویدادهایی را برگزار می کنند که ممکن است بازار هدف شما را به خود جلب کند و در برخی از این جلسات شرکت کنید.

9. پس از جلسات پیگیری کنید.

با افرادی که ملاقات کرده اید تماس بگیرید تا احتمالاً افراد احتمالی باشند. اگر آنها می گویند که اکنون به خدمات شما احتیاج ندارند، بپرسید که زمان مناسب برای تماس با آنها چه زمانی است، یا اینکه آیا آنها شرکای تجاری دارند که می توانند از آنچه اکنون می فروشید استفاده کنند.

۱۰- اندکی بدهید تا مقدار زیادی به دست آورید.

برای به دست آوردن مشتریان جدید، باید اعتماد ایجاد کنید. و یکی از بهترین روش ها این است که نمونه های رایگان محصول خود را ارائه دهید و از گیرندگان بخواهید در صورت رضایت به دوستان خود اطلاع دهند. یا اگر مشاور هستید، مشاوره رایگان ارائه دهید. این می تواند به صورت یک خبرنامه باشد که حاوی اخبار یا نکاتی است، یا می تواند یک مشاوره رایگان باشد که طی آن اطلاعات کافی را برای کمک به مشتری در اجرای پروژه خود ارائه دهید و بدانید که توانایی مدیریت آن را دارید.

شبکه شخصی خود را کار کنید.

11. شبکه شخصی خود را کار کنید.

از دوستان خود بپرسید آیا افرادی را می شناسند که می توانند از خدمات شما استفاده کنند یا افرادی که ممکن است دیگران را بشناسند که می توانند از خدمات شما استفاده کنند. اگر ساختار قیمت گذاری شما این اجازه را می دهد، به دوستان و همکاران تجاری خود مبلغی را برای ارجاع هایی که به شغل تبدیل می شوند پیشنهاد دهید.

12. نام کسب و کار، شماره تلفن و آدرس وب سایت خود را روی هر چیزی که می توانید قرار دهید.

اگر در مشاغل خدماتی هستید که از وانت یا کامیون استفاده می کند، نام شما باید روی تمام وسایل نقلیه شما باشد، به طوری که افرادی که شما را در حال سرویس دهی به دیگران در همسایگی خود می بینند به سرعت نحوه تماس با شما را تشخیص دهند. باید روی هر محصول و یا برچسب روی محصولات شما (هر کدام کاربردی) باشد. از با نام و شماره تلفن خود استفاده کنید و آنها را به وسایلی که تعمیر می کنید وصل کنید یا به مشتریان و مشتریان احتمالی خود تحویل دهید. هرچه تعداد افراد و نام شما بیشتر باشد، مشتریان بیشتری می توانید به دست آورید.

13. رقبای موفق خود را بررسی کنید.

کجا تبلیغ می کنند؟ کجا شبکه سازی می کنند؟ آنها از چه تاکتیک هایی استفاده می کنند؟ آنچه برای آنها کار می کند ممکن است برای شما نیز مفید باشد.

14. از چندین تبلیغ کوچک به جای یک تبلیغ بزرگ استفاده کنید.

اگر اکثر افراد در نوع کسب و کار شما به صورت چاپی برای جذب مشتری تبلیغ می کنند، شما نیز باید همین کار را انجام دهید. اما قصد ندارید با یک تبلیغ بزرگ سر و صدای زیادی ایجاد کنید. تبلیغات کوچکتر را برای نمایش طولانی مدت در همان نشریاتی که رقبایتان در آن تبلیغ می کنند برنامه ریزی کنید.

پرداخت به ازای کلیک (PPC) و سایر تبلیغات آنلاین را آزمایش کنید.

15. پرداخت به ازای کلیک (PPC) و سایر تبلیغات آنلاین را آزمایش کنید.

برای پایین نگه داشتن هزینه ها، تبلیغات خود را هدف قرار دهید تا به افرادی برسند که به احتمال زیاد به چشم انداز شما نزدیک هستند و آنها را طوری هدف قرار دهید که فقط در منطقه جغرافیایی که به آنها سرویس می دهید نشان داده شوند. (به عنوان مثال: زنان بین 40 تا 55 سال) بودجه های روزانه و بودجه های ماهانه را تنظیم کنید و در اولین روزهای راه اندازی حساب خود را مکرراً بررسی کنید.

16. محل خود را در Google برای کسب و کار من مطالبه کنید.

در حین کار، مطمئن شوید که نام خود را (و مطمئن شوید آدرس وب سایت شما صحیح است) در هر دایرکتوری که واجد شرایط آن هستید، قرار دهید. اتاق های بازرگانی و سایر گروه های تجاری محلی اغلب دارای فهرست راهنمای اعضا هستند که می توانید اطلاعات تماس و آدرس وب سایت را در آنها فهرست کنید.

17. وقتی مشتریان احتمالی خرید نمی کنند، بازخورد بخواهید.

آیا آنها محصولی را پیدا کردند که نیازهای آنها را بهتر برآورده کند؟ آیا آنها تصمیم گرفتند که اصلا به محصول نیاز ندارند؟ آیا آنها تصمیم خرید خود را به تعویق انداخته اند؟ آیا آنها برای سفارش دادن در وب سایت شما مشکل داشتند؟ از آنچه آموخته اید برای ایجاد تغییرات مورد نیاز استفاده کنید و شاهد رشد فروش خود باشید.

18. متوجه شوید که هیچ راهی برای موفقیت وجود ندارد.

فروش اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که مشتریان احتمالی در مورد محصولات و خدمات شما از چند طریق مختلف و از چندین منبع مختلف می شنوند. هرچه بیشتر آنها درباره شما می شنوند، بیشتر به این فکر می کنند که وقتی آماده خرید هستند، چه چیزی را ارائه می دهید.

سخن آخر

اکثر مردم خیلی زود تسلیم می شوند و برخی حتی زحمت تلاش را نمی کشند. اگر بسیاری از این برنامه ها را امتحان کرده اید و نتوانسته اید افرادی را پیدا کنید که به محصول شما علاقه مند هستند، سعی کنید ایده خود را تغییر دهید. فروش چیزی که مشکلات مردم را حل یا کاهش دهد آسان است.

انتخاب برنامه های شما بستگی به روابط، مهارت ها، بازار کار و غیره شما دارد. همچنین می توانید برخی از تکنیک ها را با یکدیگر ترکیب کرده و قدرت و اثر بخشی آنها را افزایش دهید.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها