بسته

فوت و فن هک رشد مخصوص ناپ کامرس

هک رشد چیست؟

آیا شما هم به دنبال راهی هستید که تجارتتان را گسترش دهید و 10 برابر سود و درآمد داشته باشید؟ پس هک رشد برای شما ساخته شده!

هک رشد یک روش مبتنی بر داده ها و مجموعه ای از تکنیک های بازاریابی هوشمند است که بر رشد قابل توجه اقتصادی بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و غیرآنلاین متمرکز شده است. هزینه و زمان کمتری صرف کنید و در عین حال، سریع تر رشد کنید! بطور خلاصه، این چیزی است که ما هکرهای رشد انجام می دهیم.

فرمول موفقیت، تست کردن و بهبود هر کاری که انجام می دهیم است. و پس از آن، ما تمام آموخته هایمان را ثبت می کنیم تا در پروژه های بعدی از آن ها استفاده کنیم و مرتکب اشتباهات مشابه نشویم! با استفاده از این روش، ما توانسته ایم راه پیشرفت را هموارتر کنیم.

در ادامه چند مورد از نکات را به شما آموزش خواهم داد تا بتوانید از هک رشد در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید.

این 5 مورد، هک های مورد علاقه ی من برای پلتفرم ناپ کامرس هستند:

1-  نظرات کاربران – معدن طلای پنهان شما

این در ذات هر انسانیست که به دنبال تایید اجتماع باشد. وقتی قصد خرید چیزی را دارید، به دنبال بررسی نظرات کسانی هستید که قبلا آن را خریده و استفاده کرده اند. چرا این کار را برای مشتریانتان ساده تر نکنید؟

نگاهتان را به بخش توضیحات محصولاتتان عوض کنید. فکر نکنید قسمتیست که فقط باید پر شود. از آن به نحو احسن استفاده کنید! مشتریانتان را به نوشتن نظرات خوب و مثبت در مورد محصولاتتان تشویق کنید و آن نظرات را به کسانی که هنوز دو دل هستند نشان بدهید.

2-  مشتریان راضی از محصولاتتان را تشویق به نوشتن نظرات مثبت در سایر سایت ها کنید

چه چیزی از نظرات خوب روی سایت شماست؟

نظرات عالی در سراسر اینترنت!!!

از مشتریانتان خواهش کنید نظراتشان در مورد محصولات شما را در سایت های دیگر نیز بنویسند.

البته که همه آنطور که شما می خواهید، از محصول شما تعریف نخواهند کرد.

در این روش خطری وجو دارد! ممکن است افراد ناراضی نیز نظراتشان را در سایت های دیگر بنویسند و همچنین ممکن است حتی این نظرات منفی، بیشتر از نظرات مثبت جلب توجه کنند که متاسفانه باعث خراب شدن وجهه شما خواهند شد.

اما اگر بدانید چطور نظرات را به مسیر درست هدایت کنید چه؟ یک راه خوب برای شما داریم:

ایمیلی به مشتریان خود بفرستید و از آن ها بخواهید با امتیاز دادن، میزان رضایتشان از شما را اعلام کنند. لینکی به یک صفحه ی لندینگ برایشان بفرستید تا به راحتی بتوانند به شما امتیاز بدهند. مثلا امتیازی بین یک تا ده!

و حالا لم کار اینجاست!

اگر کسی به شما امتیازی پایین تر از 7 داد، فرمی نمایش داده شود که بتوانند از طریق آن، انتقاداتشان را بطور خصوصی برای شما بفرستند.

اگر کسی به شما امتیاز بالاتر از 7 داد، لینک هایی به آن ها نشان دهید و از آن ها بخواهید لطفی به شما بکنند و نظری در سایت های دیگر در رابطه با محصول یا خدمات شما بنویسند. اگر به همان میزان که می گویند، راضی باشند، شانس اینکه کاری که از آن ها خواستید را انجام دهند، بیشتر خواهد بود.

3-  شخصی سازی کنید

آیا تجربه ی خرید را برای کاربران و مشتریانتان شخصی سازی کرده اید؟ اگر این کار را نکرده اید، خبر خوبی برایتان داریم. به راحتی می توانید شخصی سازی را انجام داده و سود بیشتری کسب کنبد. ناپ کامرس چندین راه در اختیار شما قرار می دهد.

می توانید با چیزهای کوچک شروع کنید. مثلا اسم مشتریتان را در pop-up یا header سایت فروشگاهیتان نمایش دهید.

بعد از آن، قدم را فراتر بگذارید و برخی اطلاعات را وارد کار کنید. همکاری در فروش، پیش فروش ها، ایمیل های تراکنش های شخصی سازی شده یا یادآوری سبد خریدهای رها شده بر اساس داده های کاربرانتان و ... . هوش مصنوعی می تواند آنچه می خواهید را برایتان برآورده کند.

همچنین ما یک ابزار معرکه به نام Storakle برای تجارت های آنلاین پیدا کردیم که بطور سفارشی ساخته شده و واقعا عالیست.

چرا؟

چون Storakle این امکان را به شما می دهد که روی هر مشتری دقیق تر شوید و عمیق تر به شخصی سازی بپردازید.

با استفاده از Storakle می توانید جزئیات دقیق مربوط به هر مشتری، شامل محصولاتی که بازدید کرده اند، خریده اند و یا در سبد خرید رها کرده اند، چه مقدار زمان در صفحه ی هر محصول سپری کرده اند و ... را در دسترس داشته باشید.

4-  به جست و جوهای داخلی خود دقت کنید تا ببینید کاربران چه می خواهند

می دانم که درک نیازها و خواسته های مشتریان سخت است؛ مگر اینکه ذهن خوان باشید! حتی در این صورت هم، بقیه ی مردم نیاز به استفاده از تکنولوژی دارند.

داده ها حتی از ذهن خوان ها هم بهترند. زیرا انسان ممکن الخطاست اما داده ها اشتباه نمی کنند؛ حقیقت را می گویند و می توان به آن ها تکیه کرد!

پس اگر می خواهید نیازهای مشتریانتان را درک کنید و در آن راستا واکنش نشان دهید، از داده های زیادی که آن ها در صفحاتتان به جا می گذارند، استفاده کنید. مثلا اطلاعاتی که از کادر جست و جو به جا می ماند.

اگر به اطلاعات بخش جست و جو دسترسی دارید، بررسی کنید که مردم دنبال چه چیزی می گردند اما آن را پیدا نکرده اند. این کار به شما دید خوبی می دهد تا بدانید کاربران چه می خواهند و آن ها را به فروشگاهتان اضافه کنید.

بعلاوه می توانید از بخش "محصولاتی که هرگز خریداری نشده"، لیست کالاهایی که تا کنون با اقبال روبرو نشده اند و کسی آن ها را نمی خرد را بررسی کنید و ببینید که علت چیست!

آیا باید در قیمت کالا تجدیدنظر کنید؟ عکس ها بی کیفیت هستند؟ آیا باید آن ها فقط حذف کنید و روی کالاهایی با بازده بالاتر تمرکز کنید؟

اگر چنین سوالاتی را از خودتان بپرسید و جوابشان را پیدا کنید، نتیجه را به سرعت مشاهده خواهید کرد J

5-  با استفاده از پیشنهادات هوشمندانه، میزان فروش خود را بالا ببرید

آمازون، استاد پیشنهادات هوشمندانه است. آیا می دانستید که آن ها با استفاده از الگوریتم "کسانی که محصول الف را خریده اند، محصولات ب و پ را نیز خریداری کرده اند"، افزایش 29 درصدی در فروششان داشته اند؟

خب ما به شما قول نمی دهیم به همان میزان افزایش فروش داشته باشید. اما اگر این کار را

به درستی انجام دهید، حتما نتایجش را خواهید دید.

استفاده از این روش و همکاری در فروش، از قدیمی ترین روش های هک رشد هستند. اگر کسی از شما جاروبرقی بخرد، احتمال اینکه کیسه جارو برقی که تخفیف زده اید را هم بخرد، بسیار زیاد است. هیچ وقت شانس چنین کاری را از دست ندهید.

ناپ کامرس بطور پیش فرض، کار پیشنهاد دادن را انجام می دهد. اما DotControl پلاگین معرکه ای طراحی کرده اند که با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین (machine learning) پیشنهادات بسیار مرتبط تری ارائه می کند.

مشتاق فوت و فن های بیشتری هستید؟

متدهای هک رشد به شما کمک خواهند کرد تا از یک فروشگاه اینترنتی سطح پایین، فراتر بروید. اگر آنها را به درستی پیاده سازی کنید و در تست کردن و بهینه سازی آن ها سخت کوش باشید، شاید آمازون بعدی نباشید اما قطعا به حد کافی رشد خواهید کرد J

نویسنده: کریس اوت - Chris Out

ترجمه شده توسط: مهرناز یعقوبی

 

مطالب مرتبط:

 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها