بسته

سئو محلی (Local seo) چیست؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار های کوچک و محدود در ابتدای مسیر توسعه فعالیت هایشان در حوزه تولید و فروش تلاش می کنند که مشتریان و خریداران محلی برای خود به دست بیاورند.

در واقع در سئو محلی هدف این است که مشتریان محدودی که در اطراف یک کسب و کار وجود دارد ( به لحاظ جغرافیایی ) جذب شوند تا خدمات و محولات به آنها ارائه شود. از مهم ترین ویژگی هایی که در سئو محلی وجود دارد این است که روند کسب درآمد و جذب مشتری در کوتاه ترین زمان انجام خواهد شد. بنابراین نیاز نیست که مدت زمان زیادی صرف جذب مشتری و بازاریابی شود.

با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله به شما بگوییم که سئو محلی دقیقاً چیست و چه موضوعاتی در این زمینه مورد پرسش گری قرار می گیرد.

سئو محلی چیست؟

در سئو محلی تمامی روش هایی که برای بهبود وضعیت سئو وبسایت انجام می شود در جهت جذب مشتریانی است که می خواهند به صورت آنلاین کسب و کاری که به آنها نزدیک را بیابند.

سئو محلی که آن را لوکال سئو نیز می نامند، به کسب و کار شما کمک می کند که در جستجو های مخاطبین و کاربرانی که به نحو محلی انجام می دهند در نتایج قرار گیرید و کسب و کارتان به سرعت رشد داشته باشد.

سئو محلی

آیا نیاز است برای فروشگاه اینترنتی خودم سئو محلی تدارک ببینم؟

یکی از دغدغه هایی که کارفرمایان و صاحبان کسب و کار آنلاین و اینترنتی دارند این است که آیا باید روند تدارک دیدن سئو محلی را برای وبسایت یا فروشگاه اینترنتی شان طی کنند یا خیر.

از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که سئو محلی صرفاً به کسب و کار ها و فروشگاه های آنلاینی می تواند کمک کند که آنها فروشگاه آنلاین خودشان را به نوعی برای کمک به کسب و کار حضوری شان به کار گرفته اند و صرفاً می توانند خدمات و محصولات خودشان را در محدوده جغرافیایی کوچکی عرضه کنند. در این موارد بلی، سئو محلی از مهم ترین تکنیک هایی است که می تواند در رشد و گسترش فعالیت های این دست از فروشگاه ها نقش داشته باشد.

بنابراین در ابتدا باید گستره فعالیت های فروشگاهی خود را در نظر بگیرید و در صورتی که نیازمند جذب مشتریان محلی در نزدیکی وضعیت جغرافیایی خود بودید نسبت به سئو محلی اقدام کنید. زیرا که صرفاً در این شرایط ضرورت مشاهده می شود و در غیر اینصورت نمی توان نتایج مثبتی را در روند فعالیت های فروشگاهی مشاهده نمود. 

سئو محلی چیست؟

توصیه های مهم در زمینه بهینه سازی سئو محلی

بسیاری از افراد بعد از آشنایی با سئو محلی و کاربرد آن و میزان اهمیت آن در بهبود وضعیت سئو وبسایت یکی از اولین پرسش هایی که در این زمینه مطرح می سازند این است که: برای بهینه سازی سئو محلی چه اقداماتی انجام دهیم؟ یا رعایت چه نکاتی در سئو محلی از اهمیت بالایی برخوردار است؟. در این بخش می خواهیم که مهم ترین نکاتی که باید در هنگام بهینه سازی سئو محلی در نظر داشته باشید را در اختیارتان قرار دهیم.

1. ایجاد صفحات فرود مختلف و متعدد برای هر تعداد شهری که در آن ها به ارائه خدمات می پردازید.برای مثال برخی از کسب و کار هایی که این روز ها فعالیت می کنند در شهر های مختلف کشور محصولات و خدمات شان به مشتریان و خریداران ارائه می شود بنابراین توصیه می کنیم که وبسایت این کسب و کار ها به نحوی طراحی و تنظیم گردد که برای هر نقطه از کشور که در آن فعالیت وجود دارد صفحه فرود ایجاد شود. در نتیجه این اقدام به بهبود رنکینگ شما و توسعه کسب و کارتان کمک شایانی خواهد کرد. (همچنین بخوانید: لندینگ پیج چیست )

2. بهینه سازی تگ های عنوان، توضیحات متا یا متا دیسکریپشن، عنوان هایی که استفاده می کنید و متناسب سازی محتواهایتان: شما می توانید در هنگام تولید محتوا و ایجاد تگ های عنوان یا سایر موارد نام شهرتان را نیز در آنها قید کنید. با این اقدام احتمال این که سریعاً سئو محلی شما رشد پیدا کند افزایش خواهد یافت.در واقع نام شهر در سئو محلی حکم کلمات کلیدی را دارد که باید روی آنها کار کرد و در بخش های ضروری وبسایت از نام شهر استفاده نمود. همانطور که کلمات کلیدی در سئو وبسایت ها تاثیر خواهد داشت نام شهر نیز به همان اندازه موثر خواهد بود.

3. نمایش دادن NAP به شکل یک الگو در وبسایت

توصیه های مهم در زمینه بهینه سازی سئو محلی

آدرس دقیق و شماره تلفن را باید در وبسایت قرار دهید. اما یکی از توصیه هایی که در این زمینه انجام می شود این است که این اطلاعات را در قالب یک الگو در درون وبسایت تان قرار دهید.از سوی دیگر توصیه ای که همواره می شود این است که حتی ساعات کاری فعالیت هایتان را نیز در وبسایت قرار دهید.

4. ایجاد یک نقشه گوگل: زمانی که آدرس شما در قالب یک نقشه گوگل در بخش مکان و اطلاعات قرار می گیرد تا حد زیادی سئو محلی تحت این عامل رشد خواهد داشت.

5. ایجاد فراخوان به صورت واضح و دقیق و تسهیل روند دسترسی به بخش های مختلف فراخوان ها: زمانی که شماره تماس تان را در بخشی از وبسایت قرار دادید تلاش کنید که این فراخوان به صورت واضح باشد و در معرض دید قرار گیرد. بدین ترتیب شما طریق ارتباط گیری مشتریان و خریداران را تسهیل می کنید و احتمال این که کاربران به مشتری تبدیل شوند افزایش می یابد.

6. نمایش نظرات و سوالات کاربران: تماماً نظراتی که از سوی کاربران یا مشتریان در وبسایت وارد شده است را در بخش نظرات کاربران قرار دهید. این اقدام باعث می شود که مخاطبین دیگر براساس نظرات درج شده بهتر تصمیم بگیرند و اعتماد بیشتری به کسب و کار شما پیدا کنند.

7. از مهم ترین اقداماتی که برای بهبود سئو انجام شود این است که وبسایت متناسب با موبایل بهینه شود. به طور کلی پژوهش ها نشان می دهد که بیش از 95 درصد کاربران از طریق موبایل وارد وبسایت ها می شوند. به همین دلیل نیاز است که روند دسترسی به وبسایت ها از طریق موبایل تسهیل گردد.

بهینه سازی سئوی محلی

انواع اشتباهات رایج در بهینه سازی سئو محلی

در برخی از موارد مشاهده می شود که صاحبان وبسایت ها در بهینه سازی سئو محلی سایت شان اشتباهاتی جزئی اما مهم را مرتکب می شوند. در این بخش می خواهیم که برخی از این شتباهات را عنوان کنیم تا در روند اقدامات مربوط به سئو محلی آنها را رعایت کنید.

1. عدم نگارش پیش شماره یا کد شهرها در ابتدای شماره های مربوط به ارتباط با مشتریان: در واقع همانطور که در بخش های قبلی گفتیم نیاز است که شماره تلفن شرکت یا دفتری که در آن کارشناسان و نیرو های شما حضور دارند قرار داده شود تا مشتریان بتوانند ارتباط مسقیمی با شما داشته باشند. ضروری است که در هنگام درج شماره پیش شماره یا کد شهرتان نیز نگارش شود.

2. عدم نگارش آدرس محل شرکت یا دفتر: توصیه می شود که در کنار کروکی آدرس خودتان را نیز به صورت متنی وارد کنید. آدرس های پستی از مهم ترین عوامل بهبود سئو محلی هستند زیرا که از سوی گوگل مورد توجه قرار می گیرند.

3. بهبود وضعیت سرعت وبسایت و سرعت بخشیدن به لود شدن مطالب و محتواهای وبسایت ها: طبیعتاً کسانی که وارد وبسایت های مختلف می شوند و در صدد کسب اطلاعات هستند فرصت چندانی ندارند که بخواهند صرف لود شدن وبسایت شما کنند. بنابراین پژوهش های نشان داده است که کاربران روی وبسایت هایی که سرعت بالایی دارند مدت زمان زیادی باقی می مانند و تلاش می کنند که از این وبسایت ها بازدید داشته باشند. بنابراین در صورتی که وبسایت تان دارای سرعت پایینی است حتما در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید.

4. عدم توجه به تاثیری که شبکه های اجتماعی می تواند در رشد و گسترش کسب و کارتان داشته باشد.یکی از مهم ترین توصیه ها این است که این روز ها با توجه به انواع شبکه های اجتماعی که رشد کرده اند و مخاطبان و کاربران زیادی در آنها فعال هستند می توانید که از آنها استفاده کنید و برای رشد و بهبود سئو محلی تان نیز از این ابزار ها سود بجویید. بنابراین پیشنهاد می شود که نسبت به رسانه های اجتماعی بی توجه نباشید و انواع اقداماتی که در این شبکه ها می توان انجام داد را به درستی پیاده سازی کنید.

چگونه وب سایت خود را در گوگل محلی ثبت کنیم؟

قدم های ثبت کسب و کار بر روی نقشه گوگل

  1. برای شروع می‌بایست وارد سایت Google Map شوید
  2. به سه شیوه می توانید کسب و کار خود را در نقشه ی گوگل ثبت کنید:
    1. روی کادر جستجو کلیک کنید و از بخش Add your Business اقدام به اضافه کردن کسب و کار خود نمایید
    2. در هر بخش از نقشه کلیک راست کرده و گزینه ی Add you business را انتخاب کنید
    3. در منوی سمت چپ بر روی علامت سه نقطه کلیک کرده و بر روی گزینه Add your bussines کلیک کنید
  3. دستورالعمل های روی صفحه را اجرا کنید تا ثبت کسب و کار شما در Google my business تکمیل گردد

نقشه گوگل ناپ شاپ

خاتمه

در بخش های مختلف این مقاله به چیستی سئو محلی و نیز انواع نکات ضروری که صاحبان ویسایت ها و مدیران باید مدنظر قرار دهند را آورده ایم.

در صورتی که در خصوص مطالب مطرح شده سوالاتی برایتان مطرح است می توانید آن ها را در بخش کامنت ها با ما و کارشناسان خبره ما در زمینه سئو و مارکتینگ به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ پرسش هایتان در همان بخش قرار داده شود.

ثبت نظرات

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها