بسته

7 استراتژی بازاریابی در فروشگاه اینترنتی

تهیه لیستی از استراتژی های بازاریابی بسیار آسان است. منظورم این است که همه افراد اصول اولیه مانند رسانه های اجتماعی، سئو یا بازاریابی از طریق ایمیل را می دانند. اما چگونه این استراتژی ها را اجرا می کنید؟ و تاکتیک های خاص بازاریابی چیست که نه تنها موثر است بلکه بالاترین سطح رشد را به همراه داشته باشد؟ در این مقاله، ما ایده هایی را در مورد چگونگی ارتقای کسب و کار شما را با محبوب ترین استراتژی های بازاریابی در سال 2021 تحلیل خواهیم کرد.

استراتژی بازاریابی

9 استراتژی بازاریابی آنلاین برای فروشگاه تجارت الکترونیک شما

1. رسانه های اجتماعی

فکر می کنید مدیریت رسانه های اجتماعی شما به آسانی ارسال مطالب یک بار در روز است؟ اینطور نیست وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود، استراتژی بازاریابی شما نباید فقط انجام این کار باشد. هر بستر اجتماعی مخاطبان خاص خود را دارد. اگر یک خرده فروش مد آنلاین هستید، احتمالاً بیشترین فروش خود را از LinkedIn دریافت نمی کنید، که بیشتر مخاطبان B2B (تجارت به تجارت) در آن حضور دارند. در عوض، شما بر روی سیستم عامل های تصویری مانند اینستاگرام، فیس بوک و Pinterest تمرکز خواهید کرد.

بنابراین، وقتی دانستید که کدام یک از سیستم عامل ها برای کسب و کار خاص شما مناسب تر است، وقت آن است که استراتژی های بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید. چه نوع محتوایی را باید ارسال کنید؟ برای افزایش رشد کدام روش ها را باید اجرا کنید؟ چند وقت یکبار باید ارسال کنید؟

همچنین بخوانید: سوشال مدیا مارکتینگ

اهمیت سوشال مدیا

استراتژی های بازاریابی آنلاین که باید برای رسانه های اجتماعی امتحان کنید چیست؟ در زیر به چند مورد اشاره خواهیم کرد:
محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید. مشتریان و علاقه مندان مشتاق شما مطالبی را در شبکه های اجتماعی ارسال می کنند. آن محتوا را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید (البته با اجازه آنها). این به ایجاد وفاداری مشتری کمک می کند و کمی کار شما را کم می کند.

پیروان شبکه های اجتماعی شما چه کسانی هستند؟
نگاهی به اطلاعات دنبال کنندگان خود بیندازید. اگر مخاطبان هدف شما 22 تا 28 سال و زن هستند، نیازها و علایق آنها متفاوت از سن 44 تا 55 سال و زن است. و احتمالاً در شبکه های اجتماعی مختلف نیز حضور خواهند داشت. می توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل اجتماعی مانند Sprout Social استفاده کنید تا نگاه عمیق به مشتریان خود داشته باشید.
یک تقویم اجتماعی ایجاد کنید.
هر روز چند وقت یکبار ارسال می کنید؟ چه نوع محتوایی را به اشتراک می گذارید؟ اگر متوجه شدید چهارشنبه ها بیشترین میزان بازدید را دارید، می توانید همان روز ویدیویی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، زیرا ویدیوها به افزایش تعامل کاربران با شما کمک خواهند کرد. همانطور که می دانید مخاطبان شما به چه نوع محتوایی پاسخ می دهند، می توانید تقویم اجتماعی خود را برای دستیابی به حداکثر نتیجه بهینه کنید. مزیت پیش برنامه ریزی استراتژی اجتماعی شما این است که به شما در حفظ ثبات و تعادل در فعالیت های بازاریابی کمک می کند.

2. سئو (Seo)

چه چیزی برای بازاریابی یک وب سایت از رسانه های اجتماعی قدرتمندتر است؟ قطعا سئو(بهنیه سازی سایت).
این نوع استراتژی در روز اول به شما نتیجه نمی دهد. اما این استراتژی کوتاه مدت نبوده و در مورد برنامه ریزی برای رشد آینده است.
بیشتر خرده فروشان آنلاین هنگام ایجاد فروشگاه های آنلاین خود، بر روش های تبلیغاتی کوتاه مدت و پر هزینه مانند گوگل ادز تمرکز می کنند. اما اگر واقعاً می خواهید هزینه های خرید خود را پایین نگه دارید، SEO بهترین پیشنهاد برای شماست.

اهمیت بهینه سازی سایت

 استراتژی های بازاریابی برای سئو چیست؟

تا به حال در وب سایتی بوده اید که اطلاعات مربوط به سال 2012 را به اشتراک بگذارد؟
به طور جدی، چگونه این موضوع در صفحه اول قرار می گیرد؟ مطالب قدیمی و همیشه سبز و پر بازدید یکی از پارامترهای مهم در سئو است. شما را ملزم می کند که محتوای قدیمی را در وب سایت خود به روز کنید تا بیشتر مرتبط شود. بنابراین چند بخش منسوخ شده را حذف کرده و محتوایی را که به روزتر است با روندهای فعلی جایگزین کنید. نتیجه؟ Google با بالا بردن رتبه در نتایج جستجو به شما پاداش می دهد و باعث افزایش ناگهانی بازدید شما می شود. به روزرسانی مطالب به اندازه ایجاد محتوای جدید مهم است.
استراتژی بازاریابی دیگری که رتبه بندی جستجوی شما را بهبود می بخشد ایجاد صفحات وب بیشتر است. این کار را می توان با افزودن محصولات جدید به فروشگاه آنلاین خود یا نوشتن پست های روزانه وبلاگ انجام داد. همچنین می توانید ابزارها، صفحات فرود، کتابهای الکترونیکی یا سایر صفحات وب ایجاد کنید تا شانس بیشتری برای بازدید بیشتر داشته باشید. هر صفحه وب به طور متوسط ​​باید حداقل 2000 کلمه داشته باشد تا در نتایج ظاهر شود. شما همیشه می توانید پنج نتیجه برتر را برای کلمه کلیدی خود بررسی کنید و از ابزاری مانند Web Page Word Counter استفاده کنید تا ببینید برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند و تعداد کلمات موجود در صفحه چیست. این یک دامنه تخمین زده شده برای شمارش کلمات به شما می دهد و همچنین ایده های کلمات کلیدی که می توانید اضافه کنید.

3. بازاریابی محتوا (Content Marketing)

یکی از محبوب ترین استراتژی های بازاریابی در حال حاضر بازاریابی محتوا است. اما چرا این موضوع به این اندازه مهم است؟
این اهمیت به این دلیل است که همه افراد برای اولین بار که به وب سایت شما مراجعه می کنند آماده خرید از شما نخواهند بود. با این حال، محتوای شما می تواند به عنوان یک سازنده رابطه عمل کند. هرچه بیشتر افراد محتوای شما را ببینند، مشتری بالقوه با نام تجاری شما بیشتر آشنا می شود. در نهایت، این آشنایی می تواند منجر به فروش بیشتر شود. مانند سئو، این یک بازاریابی بلند مدت است؛ اما نتیجه می دهد.
بازاریابی محتوا چندین هدف فراتر از دستیابی را در اختیار دارد. همچنین می تواند به مشتریان شما آموزش دهد تا آنها بتوانند عملکرد خود را در داخل سایت بهبود ببخشند. به عنوان مثال، اگر فروشگاه راه اندازی مو را اداره می کنید، می توانید فیلم های آموزشی مو را با اکستنشن مو خود ایجاد کنید. این به مشتریان شما کمک می کند تا با استفاده از مواد افزودنی مو زیباتر به نظر برسند اما همچنین آنها را با استفاده از محصول خود حفظ کنید. سرانجام، وقتی مشتری ها بخواهند سبک دیگری بخرند، احتمالاً بیشتر از شما خواهد بود. چرا؟ زیرا بازاریابی محتوا باعث حفظ مشتری نیز می شود.
محتوا می تواند به اشکال مختلف مانند پست های وبلاگ، کتابهای الکترونیکی، فیلم ها، اینفوگرافی ها، وبینارها، پادکست ها، نظرسنجی ها، آزمونها، الگوها و موارد دیگر ارائه شود.

اهمیت بازاریابی محتوا

بنابراین کدام استراتژی های بازاریابی را باید در بازاریابی محتوای خود بگنجانید؟
هنگام شروع استراتژی محتوای خود، وبلاگ نویسی بیشترین تأثیر را در رشد بلند مدت دارد. روش ساخت محتوای شما این است که ابتدا بر نوشتن مقاله در اطراف مکان دقیق خود تمرکز کنید. پس از ایجاد مخاطبان اندک، به سمت مخاطبان بیشتر بروید. به عنوان مثال، اگر فروشگاه تناسب اندام دارید، با نوشتن مقالات در حال اجرا شروع کنید. پس از یافتن مخاطبان ورزشکار، شروع به نوشتن مقالاتی درباره تناسب اندام کنید. پس از ایجاد مخاطبان علاقه مندان به تناسب اندام، شروع به ایجاد محتوا در مورد سلامتی کنید. شما همچنان می خواهید مقالاتی در مورد دویدن و تناسب اندام اضافه کنید اما در عین حال از مخاطبان گسترده تری نیز استفاده کنید. موفق ترین وبلاگ ها و وب سایت ها به عنوان طرحی خاص شروع به کار کردند و با موفقیت بیشتر در بین مخاطبان خود گسترده تر شدند. انجام عکس این نتایج مشابهی نخواهد داشت.
محتوا را براساس مخاطب خود و هدف خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک لیست ایمیل از زنان بیست ساله ایجاد کنید، ممکن است برای آنها مسابقه های سرگرم کننده ایجاد کنید. برندهایی مانند Fabletics از آزمونها به عنوان راهی برای جذب مردم به قیف خود استفاده می کنند اما همچنین تجربه شخصی تری را ایجاد می کنند. اگر می خواهید برای جمع آوری مخاطبان گسترده، از ترافیک رایگان از SEO استفاده کنید، می توانید یک وبلاگ روزانه راه اندازی کنید. اگر از مشاغل تجاری پشتیبانی می کنید، می توانید پادکست ایجاد کنید تا بتوانند محتوای شما را در مسیر کار خود استفاده کنند.

4. روابط عمومی (Public Relations)

امروزه روابط عمومی بخش مهمی از بازارایابی را شامل می شود، از پوشش رسانه ای گرفته تا برند تجاری و بازاریابی محتوا.
روابط عمومی در مورد حفظ تصویر عمومی مثبت و افزایش آگاهی از برند است. از یک طرف، روابط عمومی در مورد جلوگیری و خاموش کردن آتش سوزی است که می تواند به اعتبار یک برند آسیب برساند. و از طرف دیگر این در مورد به نمایش گذاشتن کارهای خوبی است که برند شما انجام می دهد مانند مسئولیت اجتماعی شرکت.

در رابطه با روابط عمومی کدام استراتژی های بازاریابی را باید در نظر بگیرید؟
دریافت پوشش رسانه ای می تواند برند شما را بالا ببرد. ساده ترین راه برای انجام آن؟ برای HARO ثبت نام کنید. روزانه سه بار درخواست هایی از خبرنگاران دریافت می کنید که به دنبال متخصصان داستان های خود هستند. در عوض ، پیوندی به وب سایت خود خواهید گرفت. برای تبدیل ترافیک رایگان از پوشش به فروش می توانید از یک آگهی هدف گذاری مجدد استفاده کنید. همچنین می توانید با انجام کاری که خبرساز است و یا رسانه ها را به تنهایی تبلیغات را افزایش دهید.
روزهای تقدیر از مشتری میزبان. آزمایش ایده های مختلف خدمات به مشتری می تواند به شما در تقویت روابط خود با مشتریان کمک کند. اما فروش نیز خیلی بی رمق نیست. به راحتی می توانید یک فروش قدردانی یک روزه مشتری با تخفیف شدید ایجاد کنید تا مشتریان را به خرید ترغیب کند. یا می توانید با استفاده از برنامه ای مانند Free Gifts by Secomapp ، با هر خرید یک هدیه کوچک رایگان ارائه دهید. چه تخفیف و چه هدیه رایگان ارائه دهید ، می تواند ضمن ایجاد شادی بیشتر در مشتریان ، به انگیزه خرید کمک کند.
در حالی که بررسی مشتری می تواند تصویری از آنچه مردم درباره محصولات شما فکر می کنند ترسیم کند ، اما آنها داستان کامل را بیان نمی کنند. از چند طریق می توانید صحبت های مردم درباره فروشگاه شما را پیگیری کنید. ابتدا می توانید Google Alert را تنظیم کنید که هنگام انتشار مقاله ای حاوی کلمه کلیدی درخواستی به شما اطلاع دهد. کلمه کلیدی می تواند نام تجاری شما باشد.

5. همکاری

همکاری یا مشارکت تجاری می تواند به رشد سرسام آور تجارت شما کمک کند. استراتژی های بازاریابی مانند همکاری یا بازاریابی مشترک به شما امکان می دهد تجارت خود را با استفاده از مخاطبان نام تجاری دیگر ارتقا دهید. اکثر برندهای تجاری را در رده های مشابه مشاهده می کنند اما می توانند متحد باشند. اگر دو برند به مخاطبان یکسانی خدمت کنند اما خطوط تولید متفاوتی داشته باشند، می توانند با ایجاد محتوای مشترک، میزبانی یک مسابقه یا راه اندازی یک محصول مشترک، به رشد یکدیگر کمک کنند. با استفاده از مخاطبان نام تجاری دیگر، کمپین بازاریابی شما می تواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و این موفقیت بیشتر است.

همکاری در بازاریابی

چه نوع استراتژی های بازاریابی می توانند برای همکاری و مشارکت به خوبی کار کنند؟
اینفلوئنسر مارکتینگ به شما امکان می دهد تا از تأثیرگذاران برای رشد نام تجاری خود استفاده کنید. اگر مخاطب کمی داشته باشید و بخواهید سر و صدای زیادی ایجاد کنید، این روش بازاریابی به خوبی برای شما کار می کند. هنگام انتخاب اینفلوئنسر به یاد داشته باشید که آنها باید مخاطبانی داشته باشند که ثابت شده است بتوانند تبدیل کنند، محصولات شما را به خوبی به نمایش بگذارند و نشان دهنده نام تجاری شما مثبت باشند.
برندهای دیگر را در محتوای خود برجسته کنید.
اگر به طور مداوم از تأثیرگذارهای دیگر در محتوای خود استفاده می کنید، سرانجام آنها نیز متوجه شما می شوند. آنها ممکن است در آینده برای همکاری یا مشارکت با شما تماس بگیرند. آنها حتی ممکن است در محتوای شما نیز به شما نشان دهند. اگر در مقاله ای اینفلوئنسر دارید، می توانید در بخش اجتماعی با آنها تماس بگیرید و به آنها بگویید که درج شده اند. این می تواند منجر به اشتراک گذاری آن با مخاطبان خود شود.

6. ایمیل مارکتینگ

برای بسیاری از خرده فروشان آنلاین، بازاریابی از طریق ایمیل سریعترین نتایج فوری را از نظر بازدید و فروش صفحه وب را به ارمغان می آورد. شما می توانید لیست ایمیل خود را با درخواست از مشتریان برای انتخاب بازاریابی در هنگام بازرسی، ایجاد کنید. یا می توانید فرم انتخاب به وبلاگ، صفحه اصلی و سایر صفحات محبوب وب سایت خود اضافه کنید.
کل لیست ایمیل شما می تواند در هر زمان به یک ارائه دهنده ایمیل دیگر منتقل شود. بنابراین شما همیشه لیست کامل خود را خواهید داشت.

اهمیت ایمیل مارکتینگ

بهترین استراتژی های بازاریابی برای ایمیل چیست؟
ساده ترین راه برای افزایش تأثیر بازاریابی ایمیل، ایجاد لیست ایمیل بزرگتر است. برنامه هایی مانند Spin-A-Sale را می توان به فروشگاه آنلاین شما اضافه کرد، روند ایجاد لیست ایمیل را اجرا می کند. این ابزار به مشتریان امکان می دهد برای دریافت تخفیف هایی که در ایمیل ذکر می کنید به شما مراجعه کنند.
ایجاد قیف ایمیل
قیف ایمیل مجموعه ای از ایمیل های توالی شده است. یک خبرنامه ایمیل استاندارد ممکن است شامل پرفروش ترین محصولات شما باشد. با این حال، ممکن است یک قیف ایمیل با درج چند پست وبلاگ درباره این مکان برای کمک به مشتریان در افزایش آشنایی با نام تجاری، آغاز شود. سپس می توانید برای تبدیل فروش، ایمیلی برای نمایش پرفروش ترین محصولات هفته خود ارسال کنید. اما شما فقط پس از ارسال ایمیل غیر فروش ابتدا ایمیل ارسال را ارسال می کنید. همچنین می توانید برای ایمیل های سبد خرید خود نیز همینکار را اجرا کنید.
لیست ایمیل خود را تقسیم بندی کنید
با افزایش لیست ایمیل شما، شخصی سازی و تقسیم بندی ضروری است. مشتریانی خواهید داشت که محصولات مختلفی را در فروشگاه شما سفارش داده اند. با این حال، با شخصی سازی ایمیل های خود، می توانید براساس سابقه مرور قبلی، محصولاتی را که ممکن است به آن علاقه داشته باشند به آنها نشان دهید. این می تواند به آنها کمک کند که محصولات شما را بیشتر بخرند زیرا این مشتری شخصی است. برنامه هایی مانند Customer Segment Builder می توانند در این امر به شما کمک کند.

7. تبلیغات

تبلیغات یکی از اصلی ترین استراتژی های بازاریابی است که برای رشد فروشگاه اینترنتی خود می توانید از آن استفاده کنید. در حالی که تبلیغات برای هدایت فروش شما را ملزم به پرداخت هزینه می کند، این یکی از موثرترین روش ها برای رشد اقتصادی یک شغل است.
فیس بوک بزرگترین منبع درآمد حاصل از تبلیغات برای خرده فروشان آنلاین بوده است. با این حال، با حذف بیش از 5000 گزینه هدف گیری توسط فیس بوک، تبلیغ کنندگان اکنون باید با تبلیغات خود کمی خلاق تر شوند. با وجود این تغییرات از بزرگترین نیروگاه تبلیغاتی، تبلیغات همچنان استراتژی اصلی بازاریابی برای سالهای آینده خواهد بود. با این حال، نحوه هدف قرار دادن مشتریان و روشهای استفاده شده برای هدف قرار دادن آنها، احتمالاً طی سالهای آینده تکامل می یابد.

تبلیغات در بازاریابی

کدام استراتژی های تبلیغاتی بهترین عملکرد را دارند؟

تبلیغات مجدد را برای تولید فروش بازدید کنندگان فروشگاه در بازدید دوم خود انجام دهید. اکثر کارآفرینان می دانند که به طور متوسط ​​مشتریان در اولین بازدید خود خرید نمی کنند. اما با هدف گیری مجدد، شانس دوم را برای پس گرفتن مشتری به دست می آورید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قطعه کد به نام pixel به وب سایت خود اضافه کنید. این کد افرادی که از وب سایت شما بازدید کرده اند، مواردی را که مشاهده کرده اند و حتی موارد خریداری شده را ردیابی می کند. سپس می توانید تبلیغات هدف گیری مجدد را در فیس بوک یا گوگل اجرا کنید تا بازدید کننده قبلی را دوباره هدف گیری کنید. تبلیغات جدید باید همیشه در پس زمینه فروشگاه شما اجرا شود.

 

نویسنده: امین اصلانپور

 

ثبت نظرات

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها