در حال بارگزاری ...

استراکچر دیتا چیست؟

استراکچر دیتا چیست؟

مدت ها است که جستجوی اطلاعات آنلاین بر اساس کلمات کلیدی انجام می شود. همه افردی که دارای وب سایت هستند به دنبال راهی برای بهبود رتبه بندی در Google SERP هستند. و یکی از راه های انجام این کار استفاده از استراکچر دیتا بر روی وب سایت می باشد. در ادامه این مطلب این ابزار قوی را بررسی می کنیم.

استراکچر دیتا (داده های ساختار یافته) جیست؟

داده های ساختاریافته قالبی است که برای علامت گذاری اطلاعات در صفحه وب یک وب سایت استفاده می شود. به موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و بسیاری دیگر کمک می کند تا محتوای موجود در صفحه وب را بهتر درک کنند و از آن برای نمایش نتایج جستجو به روشی مرتبط و مرتب استفاده کنند.

استراکچر دیتا  یا "علامت گذاری" ، قطعه ای از کد یا "مارکر" است که شما به محتوای صفحات وب خود اضافه می کنید. این قطعات کد ساختار خاصی دارند که موتورهای جستجو می توانند آن را بخوانند. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند.

چرا استراکچر دیتا مهم است؟

در واقع، شما از طریق ساختار داده به موتورهای جستجو می گویید که در آن محتوای خاص مخفف شده است. به عنوان مثال، می توانید نشان دهید که چیزی مانند عکس، آدرس، شماره تلفن و غیره وجود دارد.

زبانی که برای گفتگو با Search Enigines (موتور جستجو) استفاده می کنید schema.org است. Schema.org واژگانی است که می تواند با رمزگذاری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. Schema.org دارای 3 قالب است: JSON-LD ، Microdata یا RDFa. آن را به عنوان گویش در نظر بگیرید: 3 روش مختلف برای نوشتن کد استراکچر دیتا. JSON-LD پایدارترین فرمت است که توصیه می کنیم از آن استفاده کنید.

موتورهای جستجو مانند Google برای درک بهتر وب سایت شما کد را می خوانند ، اما از داده های ساختاری نیز برای نمایش صفحات وب شما در نتایج جستجو به روشی خاص استفاده می کنند.

مزایای استفاده از استراکچر دیتا چیست؟

داده های ساختاریافته یک قسمت مهم در کسب و کار آنلاین است زیرا درک روشنی از آنچه در محتوای صفحه وب است، ایجاد می کند. استراکچر دیتا به موتورهای جستجو کمک می کند تا آن را بهتر تفسیر کنند و آن را با سوالات و جستجوی مد نظر مطابقت دهند. همانطور که در زیر ذکر شده است، استفاده از داده های ساختاری مزایای بسیاری دارد:

با استفاده از نمودار دانش آگاهی از برند را بهبود می بخشد.

در مرحله اول، باید بگوییم که نمودار دانش یک جعبه اطلاعات عظیم در جستجوی دسکتاپ گوگل است. این باعث می شود حضور مارک و برند شما بصورت آنلاین با Schema Markup (به عنوان مثال کد وب سایت که به Google کمک می کند نتایج آموزنده را برای جستجوی عبارتهای جستجو جمع کند)، تقویت کند. به کاربران این امکان را می دهد تا حتی بدون مراجعه به وب سایت هایشان، اطلاعات مهم مربوط به مشاغل از جمله جزئیات تماس را پیدا کنند. نمودار دانش Google پیوندهای نمایه های اجتماعی شما را در Facebook ، Instagram ، Twitter ، LinkedIn ، کانال YouTube و غیره نمایش می دهد.

پیش نمایش محرمانه از محتوای شما را در نتایج جستجو ارائه می دهد

یکی دیگر از مزایای Structured Data این است که اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با محتوای یک سایت با تصاویر بصری چشم نواز به جستجوگران ارائه می دهد که توجه آنها را در جستجو جلب می کند. با افزودن نشانه گذاری ساختار داده، شما واجد شرایط هستید که محتوای سایت خود را به عنوان نتایج / قطعه های غنی در Google SERP نشان داده شود.

CTR (میزان نرخ کلیک) را بهبود می بخشد

نشانه گذاری Schema امکان استفاده از نوشته های غنی را فراهم می کند و به گسترش حضور نام تجاری آنلاین شما در Google SERP کمک می کند. این به نوبه خود به بهبود CTR  یاری می رساند.

چگونه با یک ابزار داده های ساختار یافته را تست کنیم؟

ابزاری که برای تست استراکچر دیتا استفاده می شود با استفاده از حل مسائل با اطلاعات سازمان یافته و شناسایی آن ها کمک می کند. این ابزار بینشی درباره اطلاعات صفحه وب قابل مشاهده برای موتورهای جستجو فراهم می کند. Google تست داده های ساختاری را ارائه می دهد بنابراین بهتر است محتوای وب سایت خود را سازماندهی و بهینه سازی کنید تا Google بداند چه محتوایی را باید در SERP قرار دهد.

چگونه از استراکچر دیتا استفاده کنیم؟

بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانیم این کار را به روشی آسان شروع کنیم. تنها با انجام 4 مرحله می توانید این کار را انجام دهید.

1.طرحواره ای را که دوست دارید اجرا کنید، انتخاب کنید.

یک لیست طولانی در schema.org وجود دارد که به شما می گوید چه چیزی معمولاً استفاده می شود. در اینجا یک نگاه کلی است:

سازمان

شخص

محل

تجارت محلی

رستوران

تولید - محصول

پیشنهاد

مرور

کار خلاقانه

کتاب

فیلم سینما

ضبط موسیقی

دستور آشپزی

سریال تلویزیونی

رویداد

اولین قدم ایجاد نقشه طرح است تا بتوانید این موارد را به راحتی پیاده سازی کنید. می توانید از صفحات مثال زیر استفاده کنید:

 

http: www.digitalmovers.nl/about - سازمان ، مشاغل محلی

http: www.digitalmovers.nl/team - شخص

http: www.digitalmovers.nl/clients - کارهای خلاقانه

http: www.digitalmovers.nl/testimonials - بررسی

توجه داشته باشید که یک طرحواره را می توان برای اهداف مختلف اعمال کرد. به عنوان مثال، Person یک طرحواره مناسب برای توصیف یک شخص است اما این شخص همچنین می تواند آدرس داشته باشد و می تواند با یک سازمان مرتبط باشد.

2.علامت گذاری داده ها

برای علامت گذاری داده های ساختار یافته دیگر لازم نیست که یک توسعه دهنده وب باشید. ما همیشه توصیه می کنیم برای پیاده سازی آن از یک متخصص SEO و توسعه دهنده وب کمک بگیرید اما با کمک Marked Data Markup Helper از Google آسان است که خودتان علامت گذاری کنید:

1) شما باید Structured Data Markup Helper را باز کرده و سپس روی نوع داده ای که می خواهید علامت گذاری شود کلیک کنید. سپس آدرس URL خود را در فیلدی که می توانید از مرحله قبل انتخاب کنید، وارد کنید و "شروع برچسب گذاری" را فشار دهید.

2) اکنون می توانید تمام عناصر صفحه خود را برجسته کرده و مواردی را که می خواهید اضافه کنید. اگر کارتان تمام شد می توانید دکمه قرمز رنگ سمت راست را فشار دهید، جایی که می توانید HTML ایجاد کنید.

3) اکنون می توانید JSON-LD یا MICRODATA را انتخاب کنید. JSON-LD را از فهرست گشودنی انتخاب کنید. مرحله بعدی این است که کد را کپی کرده و در برچسب <head> یا <body> در کد HTML صفحه مربوطه در وب سایت خود قرار دهید.

اگر صفحات زیادی دارید، توصیه می کنیم با یکی از توسعه دهندگان و متخصصان جستجوگرها در ارتباط باشید در حالی که انجام این صفحه برای صفحه زمان زیادی را می برد.

3.نشانه گذاری خود را آزمایش کنید

می توانید نشانه گذاری خود را در ابزارهای آزمایش داده، استراکچر دیتا را آزمایش کنید. در صورت پیاده سازی داده های نشانه گذاری به روش صحیح و هرگونه خطا یا هشدار، این ابزار به شما اطلاعات می دهد.

همانطور که می دانید SEO استراتژی است که مدتی طول می کشد و برای داده های ساختاریافته نیز کاربرد دارد. Google مستقیماً این قطعه های غنی را برداشت نمی کند. برای بهترین روشها و توصیه های اضافی، مقدمه ای برای داده های ساختار یافته توسط Google را بخوانید که می تواند به شما کمک کند اطلاعات ساختاری خود را شروع کنید.

4.داده های ساختار یافته را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که شما به طور منظم داده های ساختار یافته خود را در Search Console بررسی می کنید، زیرا به شما محل وقوع خطاها را نشان می دهد. همچنین اطلاعات مربوط به داده های ساختاریافته شما را که قبلاً ندیده اید برجسته می کند.

تاثیر استراکچردیتا بر سئو

شاید برایتان این سوال مطرح شود که آیا استفاده ازStructured Data برای وبسایت شما ضروری است؟

بله، کاملا درست است، استراکچردیتا ابزاری برای بهبود سئو نیست اما به واسطه آن قادر خواهید بود تا با ربات های موتورجستجو ارتباط داشته باشید و موتورهای جستجو درک بالاتری نسبت به محتویات سایت شما داشته باشند

از این رو در تحلیل آن ها عملکرد بسیار بهتر و بهینه تری خواهید داشت

اگر بخواهیم این موضوع را ساده تر بیان کنیم، وبسایت های فروشگاهی و یا شرکتی برای نمایش دادن تمام محتوای خود به موتورهای جستجو از Structured Data بهره میگیرند، چرا که محتوای وبسایت آن ها گسترده است و به دلیل نیاز به دیده شدن توسط کاربر استفاده از استراکچر دیتا به آن ها کمک خواهد کرد تا تمامی محتواهای سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی نمایند و کاربر از این طریق راحت تر به محتوای آنها دسترسی داشته باشد

در مورد موتورهای جستجو هم امری طبیعی است که هر چه یک موتور جستجو مانند گوگل اطلاعات بیشتر و جزئی‌تری از اجزای مختلف محتوای وب سایت ما داشته باشد، بهتر می‌تواند این اطلاعات را دسته بندی کرده و به کاربرانی که آن عبارت را جستجو کرده اند نمایش دهد،در نتیجه عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد

استراکچر دیتا در موتورهای جستجو کاربردهای مختلفی دارد

وب سایت بدون استراکچر دیتا و با استراکچر دیتا

نتیجه گیری

داده های ساختاریافته باعث خوانایی بیشتر مطالب شما برای Google می شود. همچنین به شما کمک می کند تا "نتیجه غنی" را به جستجوگر ارائه دهید. این احتمال را بیشتر می کند که این کاربر روی صفحه شما کلیک کند. بنابراین پیاده سازی داده های ساختار یافته در وب سایت خود بسیار قابل تشخیص است. آسان است که خودتان این کار را با Strukted Data Markup Helper انجام دهید اما ما همچنین به شما توصیه می کنیم از توسعه دهنده وب یا متخصص SEO برای پیاده سازی آن در وب سایت خود برای جلوگیری از اشکالات و خطاها به شما کمک کند.

اگر شما نیز در زمینه طراحی و بهینه سازی وب در حال فعالیت هستید و یا دوست دارید که فعالیت کنید، می بایست به این موضوع دقت نظر داشته باشید که استراکچر دیتا یک امر کلیدی بریا وب سایت شما محسوب می‌شود و دانستن آن تا حدی ضروری است

چرا که با استفاده از آن می توانید محتوای وبسایت خود را بهتر به گوگل معرفی کنید

علاوه بر این، انجام این امر موجب می شود تا وب سایت خود را از دید سئو بهینه کنید

پس بهتر است که از این آپشن جادویی به راحتی گذر نکنید.

نویسنده: امین اصلانپور

انصراف از نظر
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها