فهرست عناوین
- بروزرسانی محتوای وبسایت ها شامل چه مواردی می شود؟
- انواع علل ضرورت بروز رسانی محتوای وبسایت
- 1. افزایش روند سئوگیری وبسایت:
- 2. افزایش اعتبار وبسایت به جهت بروز بودن مطالب و محتواها
- 3. حذف اطلاعات قدیمی و افزایش کیفیت اطلاعات و محتوا
- 4. به روزرسانی آمار ها و اعداد و ارقامی که تاریخ آن ها منقضی شده است
- 5.ایجاد تغییرات ضروری در کلمات کلیدی بکار گرفته شده در طول مقاله
- 6.بالابردن آمار بازدید از وبسایت از سوی کاربران
- نحوه تشخیص محتوای به روزسانی شده از سوی گوگل
همانطور که می دانید بروزرسانی کردن وبسایت ها از مهم ترین و اصلی ترین اقداماتی است که می توانید در جهت بهبود وضعیت سئو و بهینه سازی سایت و افزایش بازدید وبسایت انجام دهید.اما شاید ابهاماتی در این زمینه برای برخی از افراد مطرح باشد و موجب ایجاد پرسش هایی همچون موارد زیر شود:
چرا باید محتوای وبسایت را بروز رسانی کنیم؟
به عنوان پاسخ کوتاه صرفاً این نکته را بیان می کنیم که بروزرسانی محتوای وبسایت به اندازه تولید محتوای جدید از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشید. در غیر اینصورت وبسایت شما مدفن بسیاری از محتواهایی خواهد شد که چه بسا برای آن ها زحمت بسیاری کشیده باشید و زمان بسیاری را صرف کرده باشید. با هر بروزرسانی محتوا به نوعی مقاله یا هر نوع محتوای وبسایت تان را جانی دوباره بخشیده اید و وبسایت شما حیات خود را ادامه خواهد داد.
بروزرسانی محتوای وبسایت ها شامل چه مواردی می شود؟
بروزرسانی شامل تمامی اقداماتی می شود که روی یک محتوای قدیمی درج شده در یک وبسایت انجام می گردد تا تغییرات کمی و کیفی قابل توجهی در آن ها ایجاد شود. برای مثال تصور کنید در روند بروز رسانی یک محتوای متنی، یک بخشی از متن حذف می شود. به دلایلی مختلف این حذف مطلب اتفاق خواهد افتاد. یا این که آن بخش کپی بوده است یا این که از درجه اعتبار ساقط شده است و باید محتوایی جدید و برحسب زمان بروز رسانی در آن بخش جایگزین گردد.
دومین اقدام در روند بروزرسانی می تواند اضافه کردن بخش هایی جدید اما مرتبط به موضوع اصلی محتوا انجام شود. سومین اقدام می تواند افزودن ویدئو ها و یا تصاویری باشد که مرتبط با موضوع مورد بحث مقاله هستند. از دیگر اقداماتی که در روند بروزرسانی نیز قابل انجام است ایجاد تغییرات در بخش متاتایتل و عنوان سئو یا توضیحات متا ( متا دیسکریپشن) می باشد.در نتیجه مقاله ساختار و فرم جدیدی به خود می گیرد و سبب می شود که کاربران زیادی نسبت به آن ها اقبال نشان دهند.
انواع علل ضرورت بروز رسانی محتوای وبسایت
در این بخش مهم ترین و جزئی ترین دلایلی را که سبب می شود سئو کاران و مهندسین و مدیر وبسایت ها نسبت به بروز رسانی محتوای وبسایت ها اقدام کنند، مورد بررسی قرار خواهیم داد.
حتما بخوانید: خدمات سفارش سئوی سایت
1. افزایش روند سئوگیری وبسایت:
طبیعی است که در وبسایت ها هر گونه اقدامی که انجام می شود اعم از درج محتوا، بکارگیری افزونه ها و یا هر نوع تکنیکی که بکار گرفته می شود با این هدف است که وبسایت سئو بهتری داشته باشد. با بهبود سئو مشاهده خواهیم کرد که وبسایت ها در رتبه بندی های گوگل جایگاه خوبی پیدا می کنند و در صفحات ابتدایی گوگل جایگاه می گیرند.
یکی از مهم ترین تکنیک هایی که به صاحبان وبسایت ها و مدیران آن ها توصیه می شود این است که در فواصل زمانی مناسبی محتوای وبسایت تان را بروز رسانی کنید.محتواهایی که جدید هستند و نسبت به گذشته جذابیت بیشتری دارند می توانند کاربر های زیادی را به سمت خودشان جذب کنند. از سوی دیگر گوگل نیز نسبت به محتواهایی که جذاب هستند و کیفیت قابل توجهی دارند توجه خاصی نشان می دهد. در نتیجه احتمال این که محتوا ها در رتبه بندی گوگل جایگاه بهتری بگیرند افزایش خواهد داشت.
2. افزایش اعتبار وبسایت به جهت بروز بودن مطالب و محتواها
اغلب افراد ترجیح می دهند که سراغ منابع به روز و جدیدی بروند تا اطلاعاتی که در اختیار آن ها قرار می گیرند معتبر تر و موثق تر باشند. مخاطبین و کاربران علاقه ندارند که همواره به یکسری سایت هایی با محتوای قدیمی و به روزسانی نشده سر بزنند و اطلاعات تکراری را دریافت کنند. به همین دلیل به مرور وبسایت ها اعتبار بیشتری بین مخاطبین خواهند یافت.
3. حذف اطلاعات قدیمی و افزایش کیفیت اطلاعات و محتوا
زمانی که مدیران وبسایت ها در ابتدای مسیر راه اندازی وبسایت شان هستند احتمالاً کیفیت محتواهایی که تولید می کنند چندان قابل قبول نباشد. اما در ادامه مسیر به موازات افزایش دانش و مهارت در تولید محتوا ضروری است که اقداماتی اصطلاحی در جهت بهبود وضعیت محتواها انجام شود. به همین دلیل است که در بسیاری از موارد مشاهده می کنیم که مدیران وبسایت ها برخی از محتواها را حذف می کنند، افزایش می دهند یا این که تصحیح می کنند. تمامی این اقدامات زیر مجموعه فعالیت های بروزرسانی وبسایت ها قرار می گیرد.
4. به روزرسانی آمار ها و اعداد و ارقامی که تاریخ آن ها منقضی شده است
برخی از مقالاتی که در وبسایت ها درج می گردد و به عنوان محتوای قابل اتکا و موثق در اختیار کاربران قرار می گیرد دارای اعداد و ارقام آماری است. طبیعی است که این عدد ها که نشانگر آمار در یک سال یا یک برهه زمانی هستند در سال های آتی از اعتبار چندانی برخوردار نیستند. بنابراین ضرورت دارد که به محتواهای این چنینی توجه داشت و در فواصل زمانی کوتاهی آن ها را بروز رسانی کرد.
5.ایجاد تغییرات ضروری در کلمات کلیدی بکار گرفته شده در طول مقاله
گاهاً براساس تمامی تحلیل هایی که در وبسایت ها و یک مقاله انجام می شود مدیران وبسایت ها به این نتیجه می رسند که باید برخی از کلمات کلیدی را تغییر دهند و به نوعی اصلاحات مورد نیاز در وبسایت انجام شود.
در واقع بررسی هایی که در سرچ کنسول وبسایت و گوگل آنالیتیکس انجام می شود مدیران را به نتایجی می رساند که بتوانند بهترین کلمات کلیدی را در جهت سئو محتوا قدیمی انجام دهند. بنابرابن اصلاح کلمات کلیدی و تغییر آنها نیز در دسته بروزرسانی وبسایت قرار می گیرد.
6.بالابردن آمار بازدید از وبسایت از سوی کاربران
طبیعی است که محتواهای جدید و باکیفیت در یک وبسایت که از سوی کاربران مورد توجه قرار گرفته اند و از سوی دیگر گوگل به آنها رتبه خوبی داده است در طول مدت زمان نسبتاً طولانی در زمینه آمار بازدید نیز رشد خوبی را شاهد خواهد بود.
نحوه تشخیص محتوای به روزسانی شده از سوی گوگل
برخی از کاربران در مواردی این پرسش برایشان مطرح می گردد که خب حالا که آپدیت یا به روزرسانی وبسایت تا این حد می تواند ثمر بخش باشد و موجب بهبود وضعیت سئو گردد گوگل چگونه می تواند بفهمد که یک صفحه یا یک محتوا بروزرسانی شده است؟
این روز ها و در طی سال های اخیر ربات های گوگل به قدری هوشمند شده اند که می توانند بسیاری از دقیق ترین و جزئی ترین اطلاعات را در زمینه های مختلف در خصوص وبسایت ها بدست آورند. بنابراین تشخیص این که یک وبسایت به روز شده است و اطلاعاتی در آن افزوده شده است یا این که تغییراتی مثبت در صفحه ایجاد گردیده است ابداً روند سخت و دشواری برای گوگل ندارد.
البته نباید تصور کنید که تغییر ساعت و تاریخ در این روند تشخیصی به آن ها کمک می کند. در شرایطی که گوگل یک وبسایت برای نوبت اول کراول کند می تواند از این طریق روند به روزسانی شدن یک وبسایت را تشخیص دهد. از این رو نیاز است که شما همواره محتوا هایتان را در روند بروزرسانی به طور کامل و از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داده و در ادامه برحسب نیاز محتوا آن را آپدیت کنید.
خاتمه
در این مقاله بسیاری از مهم ترین علل و عواملی که در انجام بروزرسانی وبسایت ها دخیل هستند را آورده ایم. توصیه می شود زمانی که می خواهید یک مقاله تان را آپدیت کنید پیش از آن به خوبی محتوا هایتان را مورد بررسی قرار دهید سپس تلاش کنید که نقاط ضعف را به درستی شناسایی کنید و تمامی آنها را اصلاح یا حذف کنید.