بسته

بازاریابی بصری چیست و دلایل اهمیت آن

بازاریابی بصری چیست

آیا تاکنون نام بازاریابی بصری را شنیده اید؟

چنین ابزاری قدرتمند می تواند در هنگام استفاده از بهترین نوع محتوا به روشهای نوآورانه ، نتایج بزرگی را از استراتژی شما استفاده کند.

تصاویر، فیلم ها، اینفوگرافیک ها و حتی الگوهای رفتاری نمونه هایی از رسانه های تصویری است که با انواع مختلفی از مشاغل متناسب است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یاد بگیرید کدام یک با برند شما ، مخاطبان هدف و اهداف شما بهترین کار را می کند.

انسان موجودی بصری است ، بنابراین ، طبیعتاً کار با بازاریابی بصری یک رویکرد امیدوار کننده است. با این حال ، مانند هر منبع دیگری ، باید بدانید که چگونه برای دستیابی به نتایج خوب از آن استفاده کنید.

در مقاله زیر ، برخی از حقایق بازاریابی بصری را یاد خواهید گرفت ، که بهترین روش ها باید بخشی از استراتژی شما باشد، و چندین نمونه عالی را برای الهام گرفتن کشف کنید. لذت ببرید!

بازاریابی بصری چیست و دلایل اهمیت آن

بازاریابی بصری چیست؟

بازاریابی بصری استفاده از تصاویر ، فیلم ها و سایر قطعات محتوای چندرسانه ای برای تقویت برند شما و برقراری ارتباط با مخاطبان هدف است. به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی بزرگتر ، به شما کمک می کند موضوعات و مفاهیم خاصی را به تصویر بکشید که در غیر این صورت دستیابی به آنها فقط با استفاده از متن دشوارتر است.

همچنین بخوانید: بازاریابی چابک

با تشکر از پیشرفت رسانه های دیجیتال در چند سال گذشته ، امکانات زیادی در رابطه با محتوای چندرسانه ای و بازاریابی بصری وجود دارد. این فیلم سه بعدی ساخته شده توسط کیا توسط ویژوال را بررسی کنید. چگونه مارک تجاری می تواند همه این اطلاعات فنی را فقط با متن توضیح دهد؟ خسته کننده ، درست است؟

یک مارک تجاری می تواند منابع خود را در اینفوگرافیک ، فیلم های تعاملی ، تصاویر متحرک GIF ، تجسم داده ها و انواع دیگر محتوا سرمایه گذاری کند تا با مخاطبان خود درگیر شود. با این حال، برای لذت بردن از مزایای بازاریابی بصری ، شما و تیمتان باید نحوه استفاده صحیح از آن را بشناسید.

صرفاً استفاده از تصاویر و فیلمها در هر زمان ممکن کافی نخواهد بود ، زیرا بخش بسیار مهمی از مراحل مربوط به مراحل برنامه ریزی و ایده پردازی است. قبل از ادامه، در زیر می توانید خلاصه ای از معروف ترین انواع محتوای بازاریابی بصری را پیدا کنید:

بازاریابی بصری چیست؟

متداول ترین انواع محتوای بازاریابی بصری کدامند؟

در این بخش می خواهیم که به مهم ترین و رایج ترین انواع محتوای بازاریابی بصری که در انواع وبسایت های مختلف و یا حتی رسانه های ارتباط جمعی همچون اینستاگرام یا تلگرام مورد استفاده قرار می گیرند اشاره ای داشته باشیم. از متداول ترین این انواع می توان به شرح موارد زیر پرداخت:

تصاویر

مرورگرهای وب تا زمانی که بیشتر کاربران اینترنت به خاطر بسپارند از آنها پشتیبانی کرده و برای طراحی وب و سایر زمینه ها حیاتی هستند.

بازاریابی بصری به عنوان یک مدل استراتژی ، این مفهوم را بیشتر پیش می برد و شما را ترغیب می کند که روش های جدیدی برای استفاده از تصاویر برای جذب و جذب مخاطب خود با محتوای خود پیدا کنید.

فیلم

با اطمینان از سرعت اینترنت حتی در تلفن های همراه ، اکنون می توان از فیلم ها برای برقراری ارتباط صحیح حتی پیچیده ترین موضوع با مخاطبان استفاده کرد.

آنها به شما کمک می کنند محصول خود را نشان دهید ، برنامه های خدمات خود را توضیح دهید و حتی ارتباط انسانی با مصاحبه های مشتری را به شما اضافه می کنند. همچنین ، فیلم ها بسیار متنوع هستند ، زیرا می توانند تقریباً به هر نوع محتوایی تبدیل شوند.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها متن و عناصر بصری را برای ارائه اطلاعات به روش های منحصر به فرد ترکیب می کنند. اولویت ، جمع و بصری بودن از طریق تجسم داده ها است. آنها بسیار قابل اشتراک هستند ، این بدان معناست که مردم به طور طبیعی به سمت آنها جذب می شوند و معمولاً مجبور می شوند آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

برای توضیح نحوه استفاده از برنامه به روش صحیح ، این اینفوگرافیک ساخته شده برای Sumo Logic را بررسی کنید. ساده ، زیبا و موثر.

رویکردهای مختلفی برای اینفوگرافی وجود دارد ، اما شما همیشه باید روشی را انتخاب کنید که برای مارک و کانال شما مناسب باشد - به عنوان مثال ، تجسم داده های کار برای تلفن همراه به شما کمک می کند محتوای مناسب را برای دستگاه های کوچکتر ایجاد کنید.

ارائه

یک عرشه اسلاید ممکن است به شما در انتقال پیام کمک کند. مرورگرهای وب از ارائه اسلایدهای جاسازی شده پشتیبانی می کنند و ابزارهای تعاملی می توانند حاوی انواع مختلفی از محتوای بصری در خود باشند. اگر شما نیاز به برقراری ارتباط با بسیاری از اطلاعات و حفظ هویت نام تجاری خود دارید ، این ممکن است بهترین انتخاب باشد.

نقل قول

مردم دوست دارند نقل قول های الهام بخش و تأثیرگذار را بخوانند این باعث می شود که آنها از محتوای بصری بسیار مثر و مناسب استراتژی شما باشند. به طور طبیعی ، قیمت های پیشنهادی خود باید بتوانند با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کنند و متناسب با مارک شما باشند. برای افزایش شانس سهام خود ، استفاده از زمینه های زیبا در نقل قول های خود مهم است.

الگوهای رفتاری(memes)

تعجب کردی؟ مم ها بسیار ویروسی هستند و می توانند به برند شما در رسیدن به سطح کاملاً جدیدی از نمایشگاه کمک کنند. تصاویر خنده دار که به فرهنگ پاپ ، زندگی روزمره و سایر موضوعات اشاره می کنند با شوخ طبعی فقط در صورت درک درست از قالب و افزودن ارزش به مکالمه ، می توانند به برند شما کمک کنند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که الگوهای رفتاری بسیار سریع می آیند و می روند ، بنابراین مراقب شبکه های اجتماعی باشید.

متداول ترین انواع محتوای بازاریابی بصری

چرا بازاریابی بصری به یکی از موارد ضروری تبدیل شده است؟ برخی از حقایق بازاریابی بصری

احتمالاً قبلاً جمله "یک عکس به اندازه هزار کلمه ارزش دارد" را شنیده اید. اساس آن پایه و اساس بازاریابی بصری است ، زیرا این امر به چگونگی مواقعی وجود دارد که تصاویر راهی موثرتر برای برقراری ارتباط با آنچه شما نیاز دارید وجود دارد.

بازاریابی بصری به ویژگی انسانی بستگی دارد که ما را موجوداتی بسیار بصری می کند. افراد می توانند با مشاهده تصاویر به جای متن ، اطلاعات بیشتری را در خود حفظ کنند. در واقع ، طبق تحقیقات ، می توانیم تصاویر را 60 هزار برابر سریعتر از نوشتن پردازش کنیم. این یک واقعیت جالب بازاریابی بصری است. استفاده از تصاویر نیز در بازاریابی عملکرد تأثیر بسزایی دارد. طبق MDG Advertising ، 60٪ از افراد تمایل بیشتری برای خرید یک محصول یا استخدام خدماتی دارند که در نتایج جستجو تصویری داشته باشد. علاوه بر این ، پست های رسانه های اجتماعی با تصاویر بیش از دو برابر تعامل افراد فاقد آن را می بیند.

10 روش برتر بازاریابی بصری در سال 2021

بازاریابی تصویری برای کمک به شما در رسیدن به اهداف خود در استفاده از قطعات چندرسانه ای تبحر دارد. با این حال ، فقط در صورت استفاده مناسب از عناصر آن می تواند این کار را انجام دهد. با انتخاب صحیح هنگام برنامه ریزی و اجرای استراتژی خود ، می توانید شانس خود را برای دستیابی به نتایج عالی افزایش دهید.

در اینجا 10 بهترین روش در بازاریابی بصری وجود دارد که باید برای کار موفقیت آمیز با محتوای خود دنبال کنید:

10 روش برتر بازاریابی بصری در سال 2021

1. بصری را با متن تراز کنید

هر محتوایی که ایجاد می کنید باید با بقیه متناسب باشد. در حالی که قطعات خود را در بازاریابی بصری ایجاد می کنید ، همه عناصر شما باید تراز شوند. این به معنای داشتن تعادل سالم بین منابعی که استفاده می کنید و بقیه استراتژی بازاریابی شماست. نحوه تعامل هر یک از عناصر موجود در محتوای بازاریابی بصری خود را در نظر بگیرید. متن برای توصیف های عمیق و برچسب های کوتاه مفید است. عناصر تصویری ممکن است به شما کمک کند تا شکاف های دیگری را پر کنید و توجه مخاطب شما را جلب کند.

اگر یک قطعه نامتعادل ایجاد کنید ، ممکن است رسیدن به نتایجی که امیدوار هستید سخت باشد. با دقت در برنامه ریزی برای هر جنبه از محتوای خود ، ضمن اینکه باید به پیام و نام تجاری برند خود وفادار بمانید ، از این کار جلوگیری کنید.

2. کمک کننده باشید

ارائه اطلاعات مفید به مخاطبان هدف خود را در اولویت قرار دهید. با رقابت زیاد برای جلب توجه مردم در اینترنت ، کسانی که برنده می شوند معمولاً کسانی هستند که مطالب مفید منتشر می کنند. بازاریابی بصری ابزاری عالی برای تحقق آن است ، بنابراین ترکیب حاصل برای برند شما بسیار مفید است. مفید بودن در درجه اول به معنای درک نیاز مخاطبان است. چنین اطلاعاتی برای ارتباط موثر مشتری بسیار با ارزش است ، اما در اینجا نقش مهمی دارد که به شما کمک می کند واکنش مخاطب خود را پیش بینی کنید.

با یادگیری آنچه که آنها نیاز دارند ، آسان تر است که محتوایی درست کنیم که به آنها کمک کند. سرانجام ، هرگز تحقیق در این مورد را متوقف نکنید ، زیرا ممکن است سلیقه و نیازها با گذشت زمان تغییر کنند و باید در محتوای شما منعکس شوند.

3. برند خود را حفظ کنید

بازاریابی تصویری از انواع مختلفی از محتوا برای ارائه پیام شما استفاده می کند ، اما این بدان معنا نیست که شما باید در مورد برند ماندن فراموش کنید. حتی در ابتکاری ترین ویدیوی اینفوگرافیک یا تعاملی ، همیشه باید کسب و کار خود را مثل همیشه صحبت کنید و مثل همیشه درباره ارزش ها صحبت کنید. به هر حال ، بازاریابی بصری در واقع استفاده از قدرت تجسم برای ایجاد محتوای موثرتر است. بخش مهمی از برنامه ریزی شما شامل در نظر گرفتن نحوه گفتگو برند ، رنگ ها ، شکل ها و طرح های آن است. هرگز فراموش نکنید که هنگام ساخت قطعات خود ، همه موارد را اعمال کنید.

سرانجام ، ماندن در مارک تجاری به معنای وفادار بودن به پیام های تکراری شما نیز هست. برقراری ارتباط با مخاطب مورد نظر شما مستلزم انسجام در نحوه تولید برند خود است. به عنوان مثال ، اگر هرگز از شوخ طبعی به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده نکرده اید ، شروع به انتشار ناگهانی الگوهای رفتاری منطقی نیست.

4- از فراخوان برای اقدامات واضح استفاده کنید

بازاریابی بصری می تواند به شما کمک کند تا منجر به بالقوه خود در مراحل بعدی سفر خریدار شوید. برای انجام این کار ، اطمینان حاصل کنید که فراخوان برای عمل (CTA) مناسب را در هر قسمت استفاده کنید ضمن اینکه اهداف فردی و مخاطبان آن را در نظر بگیرید.

ارائه یک CTA استراتژیک معمولاً شامل دو مرحله مهم است. اولین مورد این است که مشخص کنید پس از مصرف آن محتوا ، مخاطب خود به کجا می خواهید برود. پس از آن ، شما باید پیام درست را بیابید تا آنها را متقاعد کنید که آن جهش را انجام دهند. دکمه های پر زرق و برق لزوماً در همه موارد بهترین انتخاب نیستند. از سبک نام تجاری خود برای نشان دادن ارزش آن مرحله بعدی استفاده کنید و مخاطبان خود را با استفاده از CTA متناسب با قطعه بازاریابی بصری و هویت برند خود راهنمایی کنید.

5. دوباره کارایی و دوباره استفاده کنید

بسته به رویکرد شما ، یک محتوا می تواند به موارد دیگر تبدیل شود. این برای بازاریابی بصری بسیار درست است و می تواند به شما کمک کند ارزش بیشتری را از خلاقیت های خود کسب کنید و حتی در مورد سلیقه مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اول ، نیازی نیست که فقط به ارسال مطالب خود محدود شوید. یک برنامه تحریریه ایجاد کنید که در آن برخی از ارسال مجدد مجاز باشد ، که به شما کمک می کند پیام شما توسط کسانی که بار اول آن را از دست داده اند دیده شود. سپس ، مراقب رمیکس های احتمالی ای که ممکن است ارائه کنید باشید. یک ویدئو را می توان به یک اینفوگرافیک یا برعکس تبدیل کرد. یک تصویر واحد ممکن است در صورت ترکیب با محتوای دیگر ، شکل دیگری به خود بگیرد. نتیجه ممکن است حتی عملکرد بهتری نسبت به نسخه اصلی داشته باشد.

تصاویر stock را رها کنید

6. تصاویر stock را رها کنید

همه از دیدن عکسهای یکسان در همه جا خسته شده اند. مدیران خندان با هم دست می دهند. زن خوشحال سالاد می خورد. تصاویر stock ممکن است به توانایی شما در ارتباط واقعی با مخاطبان آسیب برساند و حتی استراتژی بازاریابی بصری شما را بی ارزش کند.

منظور از ویژوال نیازی به عکس های موجود نیست. افراد می توانند محتوای عمومی را تشخیص دهند. بازاریابی خود را حول ابزارهایی که در اختیار دارید و افراد در مشاغل خود برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ، چرا به جای استفاده از یک فیلم چند نفره در اطراف یک میز در یک جلسه ، یک فیلم متحرک با همان ایده ایجاد نمی کنید؟ ممکن است بتواند توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند و یک راه حل منحصر به فرد برای برند شما باشد.

7. با هر سیستم عامل سازگار شوید

در حالی که قطعات بازاریابی بصری خود را ایجاد می کنید ، هرگز فراموش نکنید که آنها را با هر کانالی که در آنها منتشر می کنید تطبیق دهید. استفاده از محتوای یکسان در چندین مکان می تواند به توانایی ما برای برقراری ارتباط صحیح آسیب برساند. به عنوان مثال ، اگر در حال ارسال یک فیلم متحرک در اینستاگرام هستید ، مهم است که به مدت زمان محدود توجه داشته باشید. همچنین ، ممکن است یک اینفوگرافیک به دلیل اندازه در آن سیستم عامل به خوبی کار نکند ، اما اگر آن را به چندین قسمت تقسیم کنید و یک پست چرخ فلک ایجاد کنید ، چه می کنید؟

به دلیل چنین تغییراتی ، مهم است که به دقت بررسی کنید که برند شما در کجا حضور دارد و چگونه در هر سیستم عامل ارتباط برقرار می کند. کانال های بیشتر به معنای زمان بیشتر متمرکز بر چنین سازگاری هایی است.

8- آزمون های A / B را اجرا کنید

تقریباً غیرممکن است که در اولین تلاش خود همه چیز را درست انجام دهید. خوشبختانه فناوری می تواند در این زمینه به شما کمک کند. تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که چند تست A / B را روی قطعات بازاریابی بصری خود اجرا کنید تا بدانید بهترین روش ها چیست. با آزمایش A / B ، نسخه های مشابه محتوای مشابه را با تغییراتی مانند سبک ، رنگ و روش اجرا می کنید. سپس ، نتایج حاصل از آنها را مقایسه می کنید و گزینه ای را انتخاب می کنید که توانست شما را به هدف خود نزدیک کند.

این بدان معناست که شما همیشه می توانید بفهمید چه عناصری می تواند نتایج بهتری را برای محتوای شما به همراه داشته باشد. با اجرای آزمونهای A / B ثابت ، نه تنها می توانید بهترین قطعات را بیرون بیاورید بلکه در مورد مخاطبان خود بیشتر بدانید.

9. اشتراک گذاری را آسان کنید

آیا می خواهید از توانایی ویروسی بازاریابی بصری استفاده کنید؟ سپس ، باید اشتراک مطالب محتوای شما را برای افراد آسان کنید. گاهی اوقات ، تمام آنچه برای افزایش سهام شما طول می کشد ، ارائه یک دکمه اشتراک آسان است.

این ممکن است به برخی تغییرات در رسانه متعلق به شما ، مانند یک وبلاگ یا یک وب سایت ، نیاز داشته باشد. از فشار آوردن اجتناب کنید ، زیرا ممکن است افراد با این کار خاموش شوند. در عوض ، دکمه اشتراک گذاری خود را در دسترس قرار دهید ، اما غیرقابل قبول نیست. در مورد آن موضوع ، فراموش نکنید که قطعات خود را به درستی مارک بزنید تا هنگام دسترسی به مخاطبان جدید مطمئن شوید که نام کسب و کار شما را حمل می کنند. به عنوان مثال ، آرم خود را به اینفوگرافیک و حتی URL وب سایت خود اضافه کنید.

10. از ابزار مناسب استفاده کنید

بازاریابی بصری تنها زمانی می تواند به شما کمک کند تا به نتایج خوبی برسید که از ابزارهای خوب برای خلق قطعات خود استفاده می کنید. به هر حال ، اتلاف وقت برای یک راه حل کمتر که کیفیتی را ارائه نمی دهد ، اتلاف بالقوه بالقوه است.

حتماً ابزاری را انتخاب کنید که به شما کمک کند قطعات خلاقانه خود را متناسب با آن برنامه ریزی کنید و منابع لازم برای ایجاد آنچه برند شما نیاز دارد را داشته باشد. حتی بهتر است چنین ابزاری به صورت سفارشی ساخته شده باشد و برای اهداف بازاریابی بصری استفاده شود. یک راه خوب برای اطمینان از نویدبخشی یک ابزار ، بررسی قطعاتی است که افراد هنگام استفاده از آنها تولید کرده اند. سعی کنید به دنبال نتایجی باشید که مشابه آنچه شما می خواهید ایجاد کنید ، باشد.

نتیجه گیری

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم بسیاری از مهم ترین پرسش هایی که در موضوع مورد بحث برایتان مطرح بود را پاسخ گوییم تا تمامی ابهامات در این زمینه از بین برود.

در صورتی که برایتان سوال یا ابهامی وجود دارد می توانید همچنان در بخش کامنت ها با ما و کارشناسان متخصص تیم ناپ شاپ در ارتباط باشید تا در اسرع وقت به تمامی سوالات شما رسیدگی شود.

از سوی دیگر نیز می توانید نکات طلایی مد نظرتان را در خصوص بازاریابی بصری با ما در میان بگذارید و نیز آنکه سایر کاربران می توانند از آنها استفاده کنند.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها