در حال بارگزاری ...

تبلیغات CPA یا هزینه به ازای هر فعالیت چیست؟

تبلیغات CPA یا هزینه به ازای هر فعالیت چیست؟

CPA مخفف Cost Per Action و به معنای هزینه به ازای هر فعالیت می باشد، اگرچه این مخفف گاهی اوقات برای اشاره به هزینه هر خرید به کار می رود. در تبلیغات CPA، بازاریابان فقط در صورتی هزینه پرداخت می كنند كه تبلیغات آنها منجر به اقدامی توسط مشتری احتمالی شود. در واقع این نوع تبلیغ نوعی از افیلیت مارکتینگ یا همان بازاریابی محسوب می شود که به تبلیغ دهندگان اجازه می دهد تا نقطه تبدیل مورد نظر خود را که برای آن هزینه می کنند مانند اولین خرید یا ثبت نام اشتراک را انتخاب کنند. از آنجا که تبلیغات CPA به جای نمایش یا کلیک مستقیماً بر روی تبدیل مشتری تمرکز دارد، این مدل برای تبلیغ کنندگان بسیار مفید است.

هزینه هر اقدام با تقسیم کل هزینه تبلیغات بر کل تبدیل مشتری محاسبه می شود. این روش محاسبه باعث می شود تا تنها برای کاربرانی که تبدیل به مشتری واقعی شده اند هزینه پرداخت کنید. CPA مانند سایر تبلیغات دیگر عملکردی است که در آن ناشر ریسک و مسئولیت بیشتری را به عهده می گیرد.

به طور کلی، هزینه ای که برای CPA انجام می دهید بیشتر از هزینه شما برای هر کلیک یا همان CPC خواهد بود، زیرا هرکسی که آگهی شما را کلیک می کند، برای انجام عمل مورد نظر شما اقدام نمی کند، چه خرید، چه پر کردن فرم برای تبدیل شدن به پیشرو. هزینه هر عمل، تعداد کلیک تبلیغاتی را که قبل از تبدیل شخصی احتیاج دارید در نظر می گیرد.

.

شیوه کار تبلیغات CPA

شیوه کار تبلیغات CPA

CPA مبلغی است که وقتی آگهی منجر به فروش (یا اقدام) شود، پرداخت می شود. این بدان معنی است که قیمت تبلیغات CPA در مقایسه با CPM یا CPC بسیار بالا به نظر می رسد. دلیل این امر این است که نرخ تبدیل در آن زیاد است.

به عنوان مثال، شما یک کمپین تبلیغاتی را در یک وب سایت رزرو می کنید و توافق می کنید که هر بار آگهی منجر به فروش شود، مقداری را به عنوان CPA بپردازید. سپس وب سایت تعداد نامحدودی از آگهی ها را منتشر می کند که سعی در انجام آن فروش دارند. سپس شما (به عنوان تبلیغ دهنده) تعداد فروش های انجام شده را به وب سایت گزارش می دهید و برای هر یک از آنها مقداری را پرداخت می کنید.

وب سایت پس از همه تبلیغاتی که براساس CPM یا CPC پرداخت می کنند، احتمالاً تبلیغات شما را نشان می دهد. این کاملاً به خودشان بستگی دارد که چه تعداد تبلیغات را نشان دهند. به طور کلی ، معامله انجام مقدار مشخصی از فروش نخواهد بود، فقط تلاش و انجام هرچه بیشتر.

این روش تبلیغاتی یکی از سودآورترین نوع معامله است که تبلیغ کنندگان در بیشتر موارد آن را انجام می دهند.

.

مزایا و معایب تبلیغات CPA چیست؟

مزایا و معایب تبلیغات CPA چیست؟

شیوه تبلیغاتی CPA که از آن به عنوان Cost per Engagement یا هزینه به ازای مشارکت نیز یاد می ‌شود، در واقع به تبلیغ ‌دهنده اجازه خواهد داد تا نسبت به مقدار هزینه ‌ای که در جهت تبلیغ پرداخت می ‌کند، درصد سودآوری بیشتری را داشته باشد و به صورت عینی نتیجه تبلیغاتش را مشاهده کند و میزان نرخ تبدیل مشتری را به راحتی محاسبه کند.

با ذکر این تعاریف، تبلیغ ‌دهنده در برابر هزینه پرداختی خود ریسک و خطر چندانی را متحمل نخواهد شد، زیرا که از قبل کاملا می ‌داند که هر اقدام صورت گرفته در نتیجه ‌ی تبلیغاتش چه میزان هزینه و چه میزان سود برایش در بر خواهد داشت. در حقیقت اندازه ‌گیری میزان بازگشت سرمایه (ROI) کمپین‌های CPA راحت خواهد بود.

مدل‌های CPI، CPCV (تبلیغات نصب اپلیکیشن)، و CPM نیز تمامی برای ایجاد آگاهی نسبت به برند بسیار حائز اهمیت هستند و قادرند پیام‌های مهمی را از جانب برند به مخاطب برسانند، اما اثبات اینکه این امکانات تا چه اندازه در متقاعد کردن کاربر به انجام یک عمل (مانند خرید) نقش دارند راحت نیست. از سوی دیگر، کمپین‌های CPA کمک می ‌کنند بازگشت سرمایه ‌گذاری و میزان نرخ تبدیل ‌های مد نظر خود را به شیوه های بسیار راحت تری زیر نظر داشته باشید.

در واقع می ‌توان گفت که بهره گیری از مدل‌ های CPA به عنوان قسمتی از یک استراتژی یکپارچه بهترین نتیجه ‌گیری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. اما صرفا استفاده‌ از روش CPA یک نقطه ضعف دارد و آن این است که تبلیغ‌ دهنده ممکن است دید خود را نسبت به نقاط تماس کلیدی در مسیر تعامل با مشتری از دست بدهد.

صرفا استفاده‌ از مدل‌ های هزینه در ازای مشارکت و نادیده گرفتن مدل‌های مبتنی بر بازدید مانند تبلیغات CPM به عنوان مکمل تبلیغ، منجر خواهد شد تا تبلیغ ‌دهنده متوجه نشود که کدام نقاط تماس در شکل گیری تصمیم نهایی کاربر موثر بوده است. به بیان دیگر تبلیغ ‌دهنده در نهایت بابت آنچه را که می‌ خواسته هزینه می ‌پردازد اما نمی تواند مشتریان خود را ردگیری کرده و در مقیاس بزرگ آگاهی مخاطبان از برند خود را افزایش دهد.

مزایای CPA

از دیگر مزایای CPA می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. راه اندازی آسان
راه اندازی بازاریابی CPA آسان است: شما فقط به یک وب سایت و یک شبکه CPA نیاز دارید.

برای استفاده از این روش بازاریابی سرمایه اولیه کمی نیز نیاز دارید.

2. پرداخت پس از فروش
شما برای ترافیکی که تبدیل نمی شود، هزینه نمی کنید.

اگر مراجعات یک شرکت وابسته به طور مداوم نرخ تبدیل کم نرخ را ارائه می دهد، شرکت های وابسته خود را متنوع کنید و تمرکز خود را به یک تأثیرگذار موفق تر تغییر دهید.

3. کم خطر
از آنجا که هیچ هزینه ای به ناشر پرداخت نمی شود مگر اینکه بازدید کننده ارجاع شده به مشتری تبدیل شود یا کار خاصی را انجام دهد، خطر برای مشاغل تجارت الکترونیک کم است.

ابزارهایی مانند Mentionlytics وجود دارد که به شما کمک می کند تا نحوه استفاده از این روش را کنترل کنید.

4. میزان بازگشت سرمایه بالا
بازاریابی وابسته 16 درصد از کل بازاریابی آنلاین را تشکیل می دهد.

یک تحقیق توسط Conversant’s Affiliate Customer Insights نشان می دهد که مشتریان هنگام خرید از توصیه های شرکت وابسته ، پول بیشتری خرج می کنند.

این بدان معناست که این نوع کمپین های بازاریابی کیفیت بهتری از ترافیک را ایجاد می کنند و ارزش بهتری را نسبت به منابع ترافیکی ارائه می دهند.

.

نویسنده: امین اصلانپور

.

مطالب اخیر:

تجربه کاربری(UX) چیست؟

تبلیغات CPM چیست؟

چگونه با سرمایه کم یک کسب و کار اینترنتی داشته باشیم؟

UTM چیست؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها