در حال بارگذاری ...
بسته

محتوای همیشه سبز چیست؟

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین استراتژی‌های موجود برای موفقیت هر کسب و کار آنلاین است.

محتوای نوشتاری یا تصویری، حتی قبل از حضور اینترنت، همیشه یک روش عالی برای انجام بازاریابی به حساب می‌آمد. همه ما تبلیغات تجاری را که طی سالیان گذشته در تلویزیون دیده‌ایم به خاطر می‌آوریم، یا حتی برخی از بروشورهای آموزنده را که به عنوان درج رایگان در مجلات ارائه شده‌اند را نگه داشته‌ایم. اینترنت دسترسی ما به اطلاعات را تسهیل کرده و در اختیار میلیون‌ها کاربر قرار داده است.

اما محتوای همیشه سبز محتوای بهینه سازی شده‌ای است که همیشه توسط کاربران در حال جستجو است و قدیمی نمی‌شود. درخت همیشه سبز نمادی از زندگی همیشگی است زیرا این نوع درختان برگ‌های خود را در طول فصول حفظ می‌کنند. محتوای همیشه سبز نیز همواره پایدار و ماندگار در نظر گرفته می‌شود و تازگی آن‌ها از بین نمی‌رود.

در واقع وقتی صحبت از "همیشه سبز" بودن یک محتوا می‌شود، منظورمان این است که محتوای همیشه سبز محتوایی است که از مدت‌ها قبل از انتشارش همچنان خود دارای ارزش است، بنابراین با گذشت زمان بازدید آن نیز بیشتر می‌شود.

اگرچه موتور جستجوی گوگل تمایل دارد با مقالات به روز و جدید به سوالات جستجو کنندگان پاسخ دهد، اما به محتوای قدیمی باکیفیت بالا را که از ماه‌ها یا حتی سال‌ها پیش ایجاد شده است ارزش بیشتری می‌دهد، به ویژه اگر آن را مرتباً به روزرسانی و ویرایش کنید.

محتوا همیشه سبز چیست

عناوین همیشه سبز

عناوین همیشه سبز مواردی هستند که با گذشت زمان علاقه و حجم جستجوی کاربران نسبت به آن‌ها کم نمی‌شود.

در اینجا به چند نمونه از عناوین همیشه سبز اشاره خواهیم کرد:

- چگونه لاغر شویم

فرقی نمی‌کند سال 2021 باشد یا 100 سال دیگر مردم همیشه خواهان کاهش وزن هستند. بنابراین باید توجه داشته باشید که با همین عنوان تا چه حد می توانید برای مطلب و وبسایت تان بازدید دریافت کنید. زیرا که این روز ها با توجه به گسترش روند اضافه وزن در افراد تقریباً تمامی آنها به دنبال این هستند که به وزن ایده ئال شان برسند. پس احتمال این که این عنوان بتواند به نوعی برایشان تحریک آمیز باشد و آنها را قلقلک دهد تا روی لینک کلیک کنند بسیار زیاد است. کلیک کاربران روی لینک همانی است که شما به عنوان وبمستر به دنبال آن هستید.


- نتایج بازی‌های فوتبال

ورزش فوتبال یکی از پر طرفدار ترین ورزش‌ها مخصوصاً برای ما ایرانیان به حساب می‌آید، مسابقات فوتبال تمام وقت برگزار می‌شوند و هواداران فوتبال همیشه به جدیدترین نتایج علاقه‌مند هستند.

از دیگر عناوین همیشه سبز می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

- نحوه راه اندازی یک کسب و کار
- چگونه بدنی سالم داشته باشیم
- غذای ناسالم
-و مواردی از این دست که همیشه مورد جستجو مخاطبان هستند.

محتوا همیشه سبز

چرا محتوای همیشه سبز دارای اهمیت است؟

فضای وب مملو از اطلاعات بی‌کیفیت و یا فاقد ارزش است. به جای اینکه شما نیز همان اشتباه را مرتکب شوید، باید بر تولید محتوای همیشه سبز متمرکز شوید تا برند خود را در دید کاربران معتبر جلوه دهید. در هر بخشی از دنیای وب که فعالیت می‌کنید، با تولید محتوای غنی و همیشه سبز می‌توانید سهم بزرگی از دنیای اینترنت را به خود اختصاص دهید.

در ذیل به مزایای تولید محتوای همیشه سبز می‌پردازیم:

1. می‌توانید در نتایج موتور جستجو رتبه خوبی را دریافت کنید

به طور طبیعی، یکی از اهداف اصلی تولید محتوای همیشه سبز بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. از این رو باید بدانید که جدا از داشتن ماندگاری طولانی، محتوای همیشه سبز به دلیل عدم وابستگی به زمان خاص، در نتایج موتور جستجو نیز رتبه خوبی دارد.

برای به حداکثر رساندن پتانسیل آن، باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید و مطمئن شوید که محتوای شما برای کلمات کلیدی که در حال حاضر هدف قرار داده‌اید به درستی بهینه شده‌اند یا خیر.

2. هزینه آن کمتر از سایر روش‌های بازاریابی است اما نرخ بازگشت سرمایه آن بالاست.
استخدام نویسندگان محتوا هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید تبلیغات در وب سایت‌های دیگر همچون تبلیغات در تلویزیون و رادیو خواهد داشت. از طرف دیگر، بازده سرمایه گذاری‌ها نیز به دلایلی که قبلاً در دو پاراگراف قبلی توضیح داده شده، بیشتر است. اگر چنانچه وب سایت خود را به تنهایی اداره می‌کنید، با یادگرفتن تولید محتوا برای سایت خود نظیر نوشتن مقالات و... هزینه‌های شما حتی بیشتر کاهش می‌یابد.

طبق مطالعه انجام شده توسط MDG Advertising، بیش از 70٪ کاربران اینترنت می‌خواهند از طریق محتوا در مقابل تبلیغات سنتی در مورد محصولاتی که در جستجوی آن هستند اطلاعات کسب کنند.

3. مردم همیشه به دنبال دریافت اطلاعات هستند

شما وقتی سوالی دارید و جواب آن را نمی‌دانید اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟ خب طبیعتا آن را  جستجو می‌کنید. چرا که همیشه برای دریافت پاسخ سریع متخصصان آن حوزه در اطراف شما وجود ندارند اما خوشبختانه شما می‌توانید از رایانه یا دستگاه همراه خود استفاده کرده و پاسخ خود را جستجو کنید. دقیقا در اینجاست که محتوا ارزش خود را پیدا می‌کند.

4. به صورت همیشگی در معرض دید عموم قرار خواهید گرفت

برخی از انواع محتوا که حول موضوعی خاص می‌چرخند و هرگز دچار افت نمی‌شوند، می‌توانند به راحتی موفقیت شما را تضمین کنند. چرا که موضوعات همیشه سبز معمولاً حاوی اطلاعات و دستورالعمل‌هایی هستند که می‌توانند در برابر روندها و تغییرات جدید مقاومت کنند.

نوشتن محتوا همیشه سبز برای سایت

محتوا همیشه سبز و سئو

یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر روی سئو، محتواهای سایت است. محتوای همیشه سبز تاثیر مثبت بسیاری بر روی سئو سایت شما دارد، در این قسمت به تفصیل به دلایل اهمیت و تاثیرگذاری محتوای سبز بر روی سئو خواهیم پرداخت:

- ترافیک ورودی سایت شما افزایش مستمر خواهد داشت.

زمانی که شما یک محتوای همیشه سبز می‌نویسید در واقع محتوای کامل و کاربردی را در سایت قرار داده‌اید که تاریخ انقضایی ندارد و این یعنی با گذر زمان اهمییت مطلب شما برای موتور جستجو بیشتر می‌شوند و رنک بهتری دریافت می‌کنید و در نتیجه ترافیک زیادی وارد سایت شما می‌شوند و چون تاریخ انقضا ندارد، شما به صورت مستمر بازدید کننده دارید.

(همچنین بخوانید: 10 روش افزایش ترافیک وب سایت)

-اعتبار سایت شما نزد موتور جستجو و مخاطبینتان بیشتر می‌شود.

زمانی که شما محتوای همیشه سبز تولید می‌کنید، باعث می‌شود بیشتر نیازها و سوالات مخاطبین سایتتان پاسخ داده شود. زمانی که مخاطب بتواند پاسخ سوالاتش رو از طریق سایت شما پیدا کند ، شما را به عنوان یک مرجع معتبر می‌شناسد و به دیگران نیز شما را معرفی می‌کنند. علاوه بر این وقتی سایت شما نزد مخاطبین معتبر بشود، موتور جستجو نیز اعتبار خاصی به آن سایت می‌دهد.

-بک لینک دریافت می‌کنید

زمانی که شما به صورت یک منبع و مرجع شناخته شوید از سوی سایر سایت‌ها بک لینک دریافت می‌کنید و از این نظر تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت شما می‌گذارد.

(همچنین بخوانید: آموزش لینک سازی در سئو 2021  )

محتوا سبز و سئو

نحوه ایجاد محتوای همیشه سبز

اکنون که از جذابیت محتوای همیشه سبز اطمینان پیدا کرده‌اید، گام بعدی یادگیری نحوه ایجاد آن است.

1. برای یافتن مباحث همیشه سبز، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

تحقیقات کلمات کلیدی به ویژه برای عبارات پر جستجو، می تواند کسب و کار شما را به سرعت موفق کند. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMrush و KWFinder برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی زیاد برای مدت زمان طولانی استفاده کنید.

همچنین از تحقیق کلمات کلیدی و اهمیت درک عمیق مخاطبان خود غافل نشوید. هر دو جنبه می‌تواند به شما کمک کند تا رتبه بهتری داشته باشید و به شیوه موثرتری به مشکلات خوانندگان پاسخ دهید.

2. محتوای خود را بهینه کنید.

-ساختار ایده آل برای محتوای خود را تعیین کنید تا بتوانید ایده‌های خود را به روشی منطقی معرفی کنید.
-بفهمید چه وقت و هر چند وقت یکبار باید هر قسمت از محتوای همیشه سبز را مرور و تنظیم کنید.
-پیوندهای داخلی اضافه کنید تا از تلاش‌های خود در زمینه سئو پشتیبانی کنید.
-خطاهای گرامری / املایی را از بین ببرید.
-کیفیت پست خود را ارزیابی کنید و این واقعیت را بخاطر داشته باشید که هر یک از مطالب باید به طور منحصر به فردی ارزشمند باشد، به جای اینکه بازتاب ضعیفی از کار قبلی شما داشته باشد.

3. ایجاد محتوای "خوب" یا حتی "عالی" کافی نیست

در واقع شما باید نوع محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان شما در هیچ جای دیگری نمی‌توانند پیدا کنند. اگر هدف شما برای نوشتن محتوای همیشه سبز مخاطب و ارضای حس نیاز کاربران شما نسبت به محتوا باشد، می‌توانید هر چه سریعتر رشد کرده و موفقیت خود را تضمین کنید.

ایده محتوا همیشه سبز

ایده برای نوشتن محتواهای سبز

راهکار های مختلفی وجود دارد که با توجه به آن ها می توانید ایده های بسیار جالبی در خصوص نگارش محتواهای سبز دریافت کنید. در حقیقت تکنیک هایی که در این بخش نام می بریم تا حد زیادی می تواند به خط فکری شما کمک می کند تا بتوانید به محتواهایی که به عنوان محتوای سبز تلقی می شوند نزدیک شوید و بهترین و جذاب ترین آنها را پیدا کنید و در عنوان های خود قرار دهید. از مهم ترین آنها : 

1-محتواهای آموزشی (به خصوص آموزش برای مبتدیان)

2- مطالب مربوط به تعریف انواع مفاهیم

3- معرفی منابع مختلف (آموزش،خرید و...)

4- معرفی کتاب

5- تاریخچه یک موضوع یا مطلب رو توضیح دادن

6- تشریح مقالات بسیار حرفه‌ای و...

7- و ...

شما می‌توانید برای شروع تولید محتوای همیشه سبز از یکی از ایده‌های فوق استفاده کنید.

سخن آخر

همه مشاغل بدون در نظر گرفتن اندازه، بودجه، صنعت یا هدف مدنظرشان می‌توانند از ایجاد محتوای همیشه سبز با کیفیت بهره مند شوند. تمرکز بر تولید محتوای منحصر به فرد که برای خوانندگان داراری ارزش است، می‌تواند احتمال موفقیت کسب و کار شما را افزایش دهد.

بازاریابی محتوایی یکی از موثرترین و گسترده‌ترین استراتژی‌های بازاریابی است. و حتی می‌توان آن را جزوء ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی دانست که می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را به صورت ارگانیک و طبیعی و بدون تبلیغات جذب کنید و از طریق تعامل مستقیم با مشتریان و طرفداران خود ، آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهید. از سوی دیگر، محتوای همیشه سبز، با ارزش‌ترین نوع محتوا است در استراتژی بازاریابی محتوایی شماست.

نظر شما درباره محتواهای همیشه سبز چیست؟ شما چه ایده‌هایی برای تولید محتوای همیشه سبز دارید؟ آن را با ما در ناپ شاپ به اشتراک بگذارید.

ثبت نظرات

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها