در حال بارگزاری ...

سئو داخلی(On-page) چیست؟

سئو داخلی(On-page) چیست؟

سئو داخلی یا  همان SEO در صفحه (همچنین به عنوان "SEO در سایت" نیز شناخته می شود) عمل بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. روشهای معمول SEO در صفحه شامل بهینه سازی برچسبهای عنوان، محتوا، پیوندهای داخلی و URL ها است.

این مورد با SEO خارج از صفحه متفاوت است، که بهینه سازی سیگنالهایی است که در وب سایت شما اتفاق می افتد (به عنوان مثال لینک های برگشتی).

اما اگه بخوایم به صورت خلاصه بگیم! سئو داخلی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که در درون یک وبسایت انجام می شود و مهم ترین هدف افزایش رتبه سایت است. 
به طور کلی سئو به دو بخش عمده تقسیم بندی می شود که سئو داخلی و خارجی نامیده می شود. در یک مقاله مجزا و اختصاصی به سئو خارجی پرداختیم که توصیه می کنیم آن را در همین وبسایت مطالعه کنید. 

چرا سئو داخلی مهم است؟

سئو داخلی منجر به رتبه بندی بالاتر جستجو ، افزایش بازدید سایت شما و جذب مخاطب بیشتر می شود. نتایج سئو داخلی زمان بر است، اما همین که استراتژی سئو داخلی شما انجام شود، می تواند رتبه بندی و فروش آنلاین شما را به اوج برساند.

فاکتورهای مهم در سئو داخلی چیست؟

با SEO داخلی، چندین فاکتور مختلف رتبه بندی دارید. شما می خواهید همه این عوامل را بهینه کنید. اختصاص دادن زمان برای بهینه سازی هر یک از این عوامل باعث بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجو می شود و وب سایت شما را رقابتی تر می کند.

عوامل بهینه سازی داخلی که باید بر آنها تمرکز کنید عبارتند از:

-آدرس اینترنتی
-عنوان
-توضیحات متا
-عنوان ها
-برچسب های Alt
-کلید واژه ها
-محتوا
-سرعت
-پیوند داخلی
-تصاویر
-موبایل دوستی

برخی از موارد اقدام بهینه سازی SEO داخلی شامل موارد زیر است:

-بهینه سازی برچسب های عنوان و توضیحات متا
-نوشتن مطالب عمیق و با کیفیت
-پاک کردن کد سایت 
-ساده سازی گردش در سایت
-سرعت وب سایت 

 

هدف اصلی سئو داخلی

مهم ترین اهدافی که از انجام انواع روش های سئو داخلی دنبال می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

1.به درک هر چه بهتر محتوای خوب و مناسب کمک کند، یعنی محتوا مخاطب پسند باشد.

2. شناسایی محتوای شما با مطالبی که بیشتر در گوگل جستجو می شوند.

3. مطابق با معیارهای گوگل باشد و به عنوان یک صفحه با ارزش در نتایج جستجوی گوگل قابل رویت باشد.

4. ارائه مطالب با بهترین تکنیک ها و در مناسب ترین ساختار: زمانی که شما مطالب را به صورت دسته بندی شده در یک وبسایت می آورید آن مطلب توجه کاربر را جلب خواهد کرد. در نتیجه شاهد افزایش مدت زمان باقی ماندن کاربر در صفحه خواهید بود. این دقیقا یکی از اهدافی است که یک سئوکار دنبال می کند. 

 

فاکتورهای سئو داخلی - چک لیست سئو داخلی

سئو داخلی دارای فاکتورهای زیادی می‌باشد که بر افزایش رتبه وبسایت تاثیر گذارند.بخشی از مهمترین فاکتورهای سئوی داخلی عبارتند از:

لینک دهی داخلی بین صفحات (Internal Links)

بیشتر افراد بر این باورند که فقط لینک های خارجی که از دیگر سایت ها دریافت میکنیم مهم هستند.اما آنها از ویژگی های فوق‌العاده لینک های داخلی آگاهی ندارند چرا که یکی از فاکتورهای مهم در سئوی داخلی، ارتباط بین صفحات آن وب سایت است.

این لینک‌های داخلی منجر می‌شوند تا کاربران به راحتی به تمامی صفحات شما پیمایش کند، علاوه بر این سبب میشوند تا موتورهای جستجو نیز بتوانند از طریق این لینک‌ها ارتباط تمامی صفحات را بیابند.

بهینه سازی تصاویر (Image optimization)

استفاده از تصاویر در محتوا می تواند بر جذابیت هر بیشتر محتوا برای کاربران بی‎افزاید.اما نیاز است تا تصاویر خود را نیز از نظر سئو بهینه کنید.برای بهینه سازی تصاویر، بهتر است تا از ویژگی ALT و Title در تصاویر استفاده شود.

خاصیت Alt یا همان متن جایگزین زمانی که تصویر به هر دلیلی بارگذاری نشود، متن داخلی آن به جای تصویر نمایش داده می شود و خاصیت Title زمانی که ماوس روی عکس قرار میگیرد، یک متن به جای آن نشان داده می شود

سرعت بارگذاری صفحه (Page-speed)

موتور جستجوی گوگل رسما اعلام داشته که سرعت بارگذاری وبسایت یکی از عوامل موثر بر رتبه بندی صفحات است.شما می توانید با استفاده از وب سایت GtMetrix سرعت سایت خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که سرعت بارگذاری آن بیش از 3 ثانیه نباشد تحقیقات بدست آمده نشان دهنده این است که 75 درصد از کاربران بیش از 4 ثانیه منتظر بارگذاری صفحه نمی مانند و به سراغ وب سایت بعدی می روند.

ساختار یو آر ال ها (url structure)

گوگل همچنین اعلام کرده است که 3 تا 5 کلمه ابتدایی URL بیشترین وزن را رتبه بندی سایت دارند.بنابراین بهتر است تا URL سایت را کوتاه و خوانا قرار دهید.همچنین بهتر است تا کلمه کلیدی را نیز در یو آر ال ها قرار دهید.

به عبارت دیگر:

از ایجاد URLهای زشت بپرهیزید. مانند: Nopshop.ir/P=321

همچنین از استفاده URLهای بلند نیز بهتر است خودداری کنید مانند:

Nopshop.ir/8/6/16/Cat=SEO/On-Page-Seo-Is-So-Amazing-Omg-Its-The-Best

نمایش موبایلی و ریسپانسیو(Responsive)

موتور جستجوی گوگل در سال 2015 شروع به پنالتی کردن وبسایت هایی کرد که برای ورژن موبایل واکنش پذیر نبودند.

طبیعتا این واکنش در آینده جدی تر نیز خواهد شد چرا که کاربرانی که از موبایل برای بازدید وب سایت ها استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است.پس بهتر است وبسایتی که طراحی می کنیم قابلیت نمایش بدون نقص در انواع گوشی های موبایل را داشته باشد.

تمامی فاکتورهای ذکر شده به یک نکته اشاره دارند و آن ارائه تجربه کاربری(UX) مناسب برای مراجعه کنندگان به وبسایت می باشد. در واقع هرچه عملکرد صفحات سایت بهتر باشند، بهینه سازی داخلی نیز بهتر خواهد بود.

هدف سئو داخلی

عنوان صفحه (Page Title)

زمانی که شما یک صفحه ایجاد می کنید و در آن مقاله و محتوایی تصویری از جمله ویدئو و عکس قرار می دهید باید یک عنوان مشخص داشته باشد. مهم ترین تکنیک این است که کلمات کلیدی در آن یعنی عنوان صفحه، لحاظ شود تا روند پیشرفت سئو سریع تر و موفقیت آمیز تر پیش رود. 
تحقیق در کلمات کلیدی نیز باید به درستی و دقیق انجام شود که در یک مقاله ای در همین وبسایت به انواع روش های ریسرچ کیورد به آن پرداختیم و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر بدان مقاله مراجعه کنید. 

تگ توضیحات(Meta Description)

در الگوریتم هایی که جدیداً در گوگل آمده است این بخش یعنی Meta Description یا تگ توضیحات مورد توجه و ارزیابی گوگل است. بنابراین برای این که وبسایت سئو داخلی داشته باشد باید این تگ را لحاظ کنید و بهترین کلمات کلیدی را در این بخش قرار دهید. 
در تگ توضیحات در قالب 150 عدد کلمه توضیحاتی در خصوص موضوع کلی مطلب یک صفحه ارائه می شود تا با کلمات کلیدی موجود در آن گوگل به راحتی بتواند صحفه را مورد بررسی و شناسایی قرار دهد. 

استفاده از تگ های Heading

H1 و H6 ... H2  از جمله راهکار هایی است که دو فایده عمده دارد: 
1. ابتدا این که مطالب مقاله به صورت بخش بندی به کاربر ارائه می شود در نتیجه می تواند در کوتاه ترین زمان توجه کاربر را جلب کند و تا انتها مقاله را مورد مطالعه قرار دهد. 
2. دومین مزیت این است که در بحث سئو داخلی نیز می تواند ثمر بخش باشد. 
برای عنوان اصلی یک مقاله از H1 استفاده می شود و سایر سر تیتر ها نیز تحت عنوان H2  قرار می گیرند.

استفاده از کلمه کلیدی در جایگاه مناسب

توصیه می شود که کلمات کلیدی ای که قرار است در طول محتوا استفاده کنید زیاد از حد نباشد. زیرا که نتیجه معکوس به همراه خواهد داشت. بنابراین ضروری است که تعداد کلمات کلیدی را متناسب با تعداد کلمات کلی یک مقاله انتخاب کنید و در بخش های مختلف مورد استفاده قراردهید.

قرار دادن ALT  و  Titleبر روی عکس های استفاده شده در طول متن 

ALT  به توضیح کوتاهی گفته می شود که در زیر عکس ها آورده می شود. این ویژگی این امکان را فراهم می کند که در صورت عدم بارگیری عکس کاربر از موضوع کلی عکس درج شده در طول مقاله آگاه شود. در نتیجه نقطه ابهامی برای کاربر یا مخاطب ایجاد نخواهد شد. توصیه می شود که از کلمات کلیدی در این بخش استفاده کنید تا گوگل بتواند محتوای عکس را شناسایی کند و آن را در جستجوی گوگل بیاورد. 
Title نیز به متنی اشاره دارد که در هنگام قرار گیری ماوس روی عکس نمایش داده می شود. 

جمع بندی

سئو داخلی را به طور خلاصه میتوان به بهینه سازی قسمت های مختلف وب سایت تعریف کرد که می توانند بر رتبه بندی موتور جستجو تأثیر گذار باشند.

جایی که وب سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شود توسط تعدادی از عوامل رتبه بندی از جمله قابلیت دسترسی به سایت، سرعت صفحه، محتوای بهینه شده، کلمات کلیدی، برچسب های عنوان و غیره تعیین می شود.

این‎ها همه مواردی هستند که شما می توانید بر روی وب سایت خود کنترل کنید و آنها را تغییر دهید.عادت به مراقبت از سئو داخلی خود منجر میگردد تا به محض ایجاد محصولات، صفحات و دسته بندی های خود، شروع به رتبه بندی کنید.همین که چگونگی تنظیم صفحات خود برای موفقیت را پیدا کردید، این امر به ماهیت دوم تبدیل می شود.

نویسنده: امین اصلانپور

 

 

انصراف از نظر
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها