در حال بارگزاری ...

در 5 مرحله نرخ پرش سایت خود را کاهش دهید

در 5 مرحله نرخ پرش سایت خود را کاهش دهید

افزایش بازدید به وب سایت هدفی است که توسط تعداد زیادی از کسب و کارهای آنلاین دنبال می شود.

بهینه سازی وب سایت برای کاهش نرخ جهش یکی از موثرترین راه ها برای افزایش نرخ تبدیل است. به همین ترتیب، کاهش نرخ جهش می تواند به بهبود SEO شما کمک کند و اعتبار سایت و برند شما را افزایش دهد.

نرخ جهش (Bounce rate) درصد بازدیدکنندگانی است که به سایت شما می آیند و بلافاصله آن را ترک می کنند، بدون اینکه به صفحه دیگری بروند.

به عقیده بسیاری، نرخ پرش یک عامل تأثیرگذار در رتبه بندی موتور جستجو است که چیزهای زیادی در مورد کیفیت سایت شما می گوید. حفظ نرخ جستجوی پایین حداقل یکی از راه های نگه داشتن Google به نفع خود است. با این حال، اگر نرخ پرش بسیار بالایی داشته باشید، ممکن است در موتورهای جستجو (SERP) در موقعیت کمتری قرار بگیرید.

کاهش نرخ جهش

چگونه نرخ پرش خود را پیدا کنیم

میزان نرخ جهش کاربر را می توانید در Google Analytics مشاهده نمایید. در گوگل آنالیتیکس چند مکان وجود دارد که می توانید به نرخ جهش دسترسی پیدا کنید:

1- رفتار(Behavior) > همه صفحات(All Pages) > Bounce Rate (ببینید در کدام صفحات نرخ جهش بالاتر یا پایین تر است)

2- اکتساب(Acquisition) > منبع / متوسط(Source/Medium) > Bounce rate  (ببینید کدام نوع ترافیک کمترین میزان نرخ جهش را دارد)

3- اکتساب(Acquisition) > AdWords> کمپین ها > نرخ جهش (نرخ جهش کمپین AdWords خود را ببینید)

کاهش بانس ریت

درصد بانس ریت باید چقدر باشد؟

هر چه میزان درصد بانس ریت سایت شما پایین تر باشد بهتر است. برای اکثر وب سایت ها، نرخ جهش بین 26 تا 70 درصد است. شما به سختی ممکن است به عدد زیر 20٪ بروید اما اگر بانس ریت شما بین 26 تا 40٪ باشد، میزان جهش سایت شما عالی است.

از سوی دیگر، اگر نرخ بانس ریت سایت شما از مرز 70٪ عبور کند، زمان آن فرا رسیده که به دنبال اقداماتی برای کاهش آن باشید.

اما همه چیز به ماهیت وب سایت شما بستگی دارد؛ چرا که بسیاری از وب سایت ها وجود دارند که نرخ پرش بالایی دارند اما در بالای نتایج جستجو قرار دارند.

روش های کاهش نرخ جهش (Bounce Rate)

بهبود بانس ریت سایت

چگونه می توان نرخ پرش خود را کاهش داد و بازدیدکنندگان صفحه خود را تا آنجا که ممکن است نگه داشت؟ 5 نکته ما را دنبال کنید:

1. مرتباً مطالب ارسال کنید

هرچه وب سایت شما گسترده تر باشد، بازدیدکنندگان بیشتر تمایل به جستجوی صفحات دیگر دارند نه اینکه مستقیماً به مکان دیگری بروند.

نکته: اگر استراتژی تولید محتوای با کیفیت را اجرا کرده اید، از لینک دهی داخلی استفاده کنید؛ از طریق این لینک ها خوانندگان را به صفحات دیگری که ممکن است مورد علاقه آنها باشد هدایت کنید.

2. خوانایی را بهبود ببخشید

پاراگرافهای طولانی بازدیدکنندگان را از خواندن مطلب فراری می دهد.

برای کاهش نرخ جستجوی خود، محتوای خود را به پاراگراف های کوچکتر تقسیم کنید و از قالب بندی استفاده کنید که خواندن سریع را آسان می کند. شما می توانید موارد زیر را به محتوای خود اضافه کنید :

عنوان و زیرنویس

لیست های هوشمند

تصاویر

گرافیک

و غیره.

3. زمان بارگذاری صفحه را بهینه کنید

فقط کاهش یک بار ثانیه زمان بارگیری شما 7٪ کاهش می یابد.

برای بارگیری سریعتر صفحه وب، اقدامات مختلفی انجام می شود، اما اقدامات اصلی را در اینجا ذکر خواهیم کرد:

حجم تصاویر خود را بهینه کنید

پرونده های CSS و JavaScript خود را به حداقل برسانید

حافظه کش را به طور مرتب پاک نمایید

زمان بارگذاری

4. تبلیغات خود را در جای درست قرار دهید

تبلیغات سرزده باعث مزاحمت کاربران شما خواهد شد زیرا اغلب آنها از مشاهده مطالب جلوگیری می کنند. این بدان معنا نیست که شما باید تبلیغات را ممنوع کنید.

در عوض، سعی کنید مکانی استراتژیک برای آنها پیدا کنید، مکانی که بدون مانع خواندن به وضوح در آنها دیده شود. مثلاً می تواند در سایدبار سایت باشد یا به عنوان درج بین پاراگراف های متن شما باشد.

اگر ترجیح می دهید از پاپ آپ در تبلیغات استفاده کنید ، مراقب باشید که کل صفحه را اشغال نکند.

5. صفحه 404 خود را سفارشی کنید

صفحه خطای 404 صفحه ای است که وقتی بازدید کننده وارد پیوند نامعتبری در وب سایت شما می شود، نمایش داده می شود.

پیوندی که هنوز هیچ محتوایی در آن وجود ندارد. صفحه خطای پیش فرض وردپرس 404 موارد زیر را می گوید:

اوه! این صفحه یافت نمی شود. به نظر می رسد آنجا چیزی پیدا نشده است. ممکن است جستجو کنید؟

بسته به موضوعی که استفاده می کنید، ممکن است حاوی پیوندهایی به صفحات سایت، دسته ها، نویسندگان، مقالات و مقالات ماهانه نیز باشد. این واقعا مفید نیست زیرا اطلاعات بیش از حد را فراهم می کند، به جای اینکه یک بازدید کننده گمراه کننده عملی ساده و آسان داشته باشد که آنها می توانند آن را دنبال کنند. هدف از صفحه 404 جلوگیری از جهش و بدست آوردن اطلاعاتی است که به دنبال آن بودند.

همه این موارد علاوه بر کاهش بانس ریت، بر روی زمان ماندگاری کاربر (Dwell time) نیز تاثیر گذار هستند که باعث افزایش میانگین زمان صرف شده توسط هر کاربر می شود، زمان ماندگاری کاربر نیز یک معیار دیگری است که الگوریتم گوگل در نظر می گیرد!

نویسنده: امین اصلانپور

.

مطالب اخیر:

ذره بین موتور جستجوی جایگزین گوگل

وب سرور  IIS چیست؟

زبان PHP بهتر است یا ASP.NET؟

در 7 مرحله امنیت وب سایت خود را افزایش دهید

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها