در حال بارگزاری ...

ریفرال مارکتینگ چیست؟

ریفرال مارکتینگ چیست؟

افراد به طور مداوم و تقریبا هر روزه در مورد کمپین هایی که از آن ها خرید کرده اند و کالاهای زیبا و با کیفیتی که به دستشان رسیده و یا پیشنهاد ها و کد های تخفیف با یکدیگر صحبت می کنند.

ریفرال مارکتینگ یکی از بهترین روش ‌های بازاریابی است و همان طور که از نام آن پیداست به معنای گسترش کسب ‌و کار به ‌واسطه‌ مشتریان شماست.

به گزارش نیویورک تایمز بیش از نیمی از مشتریان از ریفرال مارکتینگ خرید می کنند زیرا محصول یا خدمات خاص پیشنهاد شده را بهتر می شناسند و به نظر و پیشنهاد دوستان و نزدیکان خود اعتماد بیشتری دارند.

تعداد قابل توجه‌ای از افرادی که درحوزه‌ی بازاریابی و فروش فعالیت می کنند با سامانه ریفرال مارکتینگ آشنا هستند و یا به آن نیاز دارند. در این پست ریفرال مارکتینگ را به شما معرفی می کنیم و در مورد روش ها و مزایای آن صحبت می کنیم.

با ما همراه باشید...

eferral-marketing

سامانه ریفرال مارکتینگ یا همان بازاریابی ارجاعی به نوعی از تبلیغات زبانی گفته می شود که افراد از طریق اطرافیان یا دوستان خود و یا توسط کمپانی های تبلیغ شونده با یک بیزینس آشنا می شوند و در حقیقت ریفرال مارکتینگ مانند بسیاری از کانال های بازاریابی عمل می کند.

به بیان ساده ریفرال مارکتینگ یا بازاریابی ارجاعی زمانی اتفاق می افتد که افراد به یکدیگر در مورد یک برند خاص توضیحاتی می دهند و با تبلیغات سنتی تفاوت هایی دارد

تمام فرآیند ها در ریفرال مارکتینگ بدون نیاز به هزینه مالی خاصی قابل اجرا است و دیگر نیازی به پرداخت هزینه به افراد غریبه برای تبلیغ برندتان نیست.

ریفرال مارکتینگ در طیف وسیعی از تجارت ها به کار گرفته می شود. این استراتژی ها می توانند برای کمپانی هایی با وسعت کم و یا کمپانی هایی با سرمایه گذاری بزرگ به کار گرفته شده و موثر باشند و در حوزه صنعت نیز فعالیت کنند و بسیاری از بیزینس ها محصولات و خدماتی را پیشنهاد می دهند که می توانند کمپین های ریفرال مارکتینگ را اجرا کنند.

eferral-marketing

ریفرال مارکتینگ ابزار قدرتمند تبلیغ

ازارهای امروزی برای پیشرفت و پیدا کردن مخاطب به ابزارهای جدید نیاز دارند. به دلیل گسترده شدن تنوع محصولات بعد از انقلاب صنعتی و پیشرفت تکنولوژی، تعداد رقبا و فعالان موثر در بازار صنایع و خدمات هر روزه بیشتر می ‌شوند. به همین دلیل، فرد تولید کننده محصول یا صاحب خدمات برای اینکه در ذهن مخاطب جایگاه مناسبی به دست بیاورد، باید از شیوه ‌های نوین تبلیغات و معرفی محصول یا خدمت استفاده کند.

مطالعات نشان می دهد که مشتریان همیشه به نظرات افراد واقعی و کسانی که آن ها را دوست دارند و می شناسند بیشتر اعتماد دارند.

شما برای به دست آوردن مشتریان واقعی و وفادار باید تبلیغات خود را به دست سایر مشتریان خود بسپارید و در عوض به آن ها تسهیلات و جوایزی بدهید برای مثال می توانید به ازای هر مشتری که از سمت سایر مشتریان شما به فروشگاهتان معرفی می شود و از وب سایت یا فروشگاه شما خرید می کند، کد تخفیف یا هدایای تبلیغاتی یا کوپن های ارسال رایگان و... بدهید و همین ها باعث می شوند تا مشتریان برای به دست آوردن این پیشنهادات ویژه تبلیغات شما را پیش دوستان و همکاران خود بکند.

eferral-marketing

چه زمانی باید از ریفرال مارکتینگ استفاده کرد؟

بسیاری از شرکت ‌ها و برند های نو پا، به عنوان بخشی از فرآیند برندینگ خود از ریفرال مارکتینگ استفاده می کنند. در واقع با استفاده از ترفند تشویق مخاطبان به استفاده از خدمات و محصولات خودشان، برند خود را به افراد معرفی می کنند. در واقع سامانه ریفرال مارکتینگ یک روش تبلیغاتی غیر مستقیم است که بسیار موثر عمل می کند.

جمع بندی

ریفرال مارکتینگ از شاخه های بازاریابی نوین برای کسب ‌و کارهای مختلف با اهداف و چشم ‌اندازهای متفاوت ایده ‌آل است. فقط برای موفقیت در این راه باید به خوبی در یک چهار چوب و برنامه ‌ریزی دقیق قرار بگیرد.

در ریفرال مارکتینگ باید به این نکته دقت داشته باشید که هرچقدر کیفیت محصول و خدمات شما بیشتر باشد، مخاطبان هدف شما هم بیشتر خواهند شد.

نوشته شده توسط: فاطمه چراغعلی

مطالب اخیر

 چگونه سایت خود را پربازدید کنیم؟

ترفندهایی برای افزایش فروش اینترنتی

آیا دامنه وبسایت حتما باید .com باشد؟

چگونه مشتریان خود را از دست ندهیم

اصول طراحی صفحه اول یک سایت چیست؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها