در حال بارگزاری ...
بسته

الگوریتم رنک برین، هر آنچه باید بدانید!

الگوریتم رنک برین، هر آنچه باید بدانید!

در طول سال های اخیر یکی از مهم ترین و اصلی ترین اهدافی که از سوی شرکت گوگل دنبال شده است بهبود وضعیت لیست نتایج می باشد. به همین دلیل از جمله اقداماتی که با این هدف انجام شده طراحی و تدارک انواع الگوریتم هایی است که در این مسیر به آن ها کمک کند.

در این مقاله قصد داریم که در خصوص یکی از انواع الگوریتم ها یعنی الگوریتم رنک برین اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که این الگوریتم تا چه حد توانسته است که شما را به خواسته تان نزدیک کند و بهترین نتایج را در هنگام جستجوی یک کلمه یا عبارت در اختیارتان قرار دهد. زیرا که این الگوریتم متخصص یافتن اطلاعاتی است که نزدیک ترین ارتباط را با موارد جستجوی شما دارند.

الگوریتم رنک برین چیست؟

الگوریتم رنک برین از مهم ترین الگوریتم های گوگل محسوب می شود که زمانی که به طراحی آن می پرداختند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین کمک گرفته اند. بنابراین با این نکته احتمالاً روشن شده است که چقدر زمان و انرژی برای آن صرف گردیده است.

الگوریتم رنک برین هوشمندی و قدرت بالایی در تحلیل رفتار کاربران و نیز پردازش دیتا ها دارد. در نتیجه شاهد هستیم که در ادامه جستجوی کاربر در فضای گوگل نتایجی که نمایش داده می شود دقیق ترین نتایج به عبارت جستجوی کاربر هستند. میزان اهمیت و اثر گذاری این الگوریتم را کسانی به درستی و عمیق تر متوجه می شوند که با فضای اینترنت پیش از طراحی الگوریتم رنک برین آشنا هستند و می توانند به راحتی قبل و بعد از بکار گیری این الگوریتم را با هم مقایسه کنند.

الگوریتم رنک برین و سئو وبسایت

شاید ضروری باشد که بدانید الگوریتم رنک برین از جمله مهم ترین عواملی است که رتبه و جایگاه وبسایت شما را تعیین خواهد کرد. در واقع این الگوریتم اثر چشمگیری در رتبه گیری وبسایت دارد و اقدامات پیچیده ای را در تعیین رتبه وبسایت انجام می دهد. زیرا که هوش بالایی دارد و در تحلیل ها و ارزیابی ها به شدت با دقت عمل می کند.

الگوریتم رنک برین

نحوه عملکرد الگوریتم رنک برین در وبسایت

واقعیتی که وجود دارد این است که الگوریتم رنک برین به شکلی طراحی شده است با دو اصل پایه سرو کار داشته باشد:

1. مفهوم واژگان و کلمات

2. تحلیل و ارزیابی رفتار یا عملکرد کاربران

اگر بخواهیم با مثال این دو اصل پایه را توضیح دهیم می توان به مثال شیر اشاره کرد. برای مثال الگوریتم رنک برین این امکان را فراهم می سازد که گوگل در هنگام سرچ های مختلف کاربران بین شیر خوردنی، شیر درنده و نیز شیر آب ( شیرآلات) تمایز قائل شود. در نتیجه شاهد خواهیم بود که نتایج نزدیک ترین مطالبی هستند که تطابق کاملی با عبارت های جستجو کاربران دارند.

از سوی دیگر تحلیل رفتار کاربران نیز سبب می شود که درنهایت وبسایت هایی که از سوی کاربران مورد اقبال قرار گرفته اند در رتبه های خوبی جایگاه پیدا کنند. به این معنا که نرخ کلیک، نرخ پرش یا مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه وبسایت یا این که میزان تعامل کاربر با وبسایت تماماً تعیین می کند که یک وبسایت از چه درجه اعتباری برخوردار است. تحلیل تمامی این موارد سبب می شود که وبسایت رتبه خوبی بگیرد یا خیر.

بنابراین شاهد خواهید بود که با الگوریتم رنک برین رتبه گرفتن در نتایج گوگل تا چه حد می تواند سخت اما دقیق باشد. در نتیجه وبسایت هایی که معتبر هستند و در آنها محتواهای با کیفیت تولید می شود در نهایت براساس این الگوریتم در جایگاه های خوبی قرار داده می شوند.

الگوریتم رنک برین به چه وبسایت هایی توجه مثبت دارد؟

اگر شما مدیر وبسایتی هستید که می خواهید یک وبسایتی مطابق با استاندارد های گوگل داشته باشید تا الگوریتم رنک برین بتواند به وبسایت شما رتبه خوبی بدهد باید دارای ویژگی های زیر باشید.

وبسایت هایی که دارای ویژگی های زیر هستند از سوی الگوریتم رنک برین به شکل مثبت ارزیابی شده و در جایگاه های خوبی قرار می گیرند:

برخورداری از محتواهای با کیفیت:

محتوا همواره حرف اول را در جذب کاربر و نگه داشتن وی در صفحه می زند. بنابراین باید تلاش کنید که سرمایه گذاری کافی را در این زمینه داشته باشید. به میزانی که کاربر مدت زمان بیشتری را در صفحه تان باقی بماند بر اساس تحلیل رفتار کاربران از سوی الگوریتم رنک برین وبسایت شما به شکل درستی اعتبار کسب خواهد کرد.

ایجاد تجربه کاربری مثبت برای کاربران :

به میزانی که یو ایکس یا تجربه کاربری از سوی کاربران مثبت ارزیابی شود به همان میزان شاهد هستیم که روند فعالیت های کاربران در وبسایت شما افزایش خواهد یافت. در واقع اگر نتوانید در همان ثانیه های ابتدایی توجه کاربر را به خودتان جلب کنید بازی را باخته اید. زیرا که کاربر صفحه شما را بسته و همین اقدام سبب می شود که شما با افزایش نرخ پرش مواجه شوید. ( برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله ای با همین عنوان در وبسایت مان مراجعه کنید) همین امر خود عاملی است که گوگل نسبت به شما حساس شود و این موضوع را یعنی افزایش نرخ پرش را در رتبه گیری وبسایت تان به شکل منفی لحاظ کند.

نرخ ctr یا کلیک کاربران روی لینک وبسایت شما:

در صورتی که متا تایتل یا متادیسکریپشن شما از جذابیت زیادی برخوردار باشد احتمال این که کاربران ترغیب شوند که روی لینک وبسایت شما کلیک کنند افزایش خواهد داشت. در نتیجه نرخ سی تی آر نیز افزایش می یابد. در نهایت شاهد هستیم که این نرخ تا حد زیادی می تواند اعتبار برای شما ایجاد کند و گوگل نیز بر حسب الگوریتم رنک برین یک رتبه خوبی به وبسایت شما بدهد. بنابراین باید تمامی تلاش تان بر این باشد که در کاربر ایجاد انگیره کنید که به سمت وبسایت شما کشش داشته پیدا کند.

لینک سازی های معتبر و مناسب:

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید با توسل به آن مدت زمانی زیادی یک کاربر را در وبسایت و صفحه خود نگه دارید استفاده از لینک های داخلی است. در واقع این مساله باعث می شود که یک کاربر از یک صفحه وبسایت تان به صفحات دیگر مراجعه کند در نتیجه مدت زمان ماندگاری یک کاربر در وبسایت افزایش خواهد داشت. بسیاری از پژوهش ها نشان می دهد که کاربر در صورتی که یک محتوا برایش مفید باشد از لینک های داخلی همان وبسایت و همان صفحه استفاده خواهد کرد تا به افزایش و تکمیل اطلاعات خود بپردازد.

خاتمه

در تمامی بخش هایی که در این مقاله مورد مطالعه قرار دادید تلاش مان براین بود که بتوانیم :

- در ابتدا بسیاری از مهم ترین مطالب و موضوعات را در زمینه الگوریتم رنک برین مورد بررسی قرار دهیم.

- سپس سوالات مطرح شده در زمینه الگوریتم رنک برین را در خلال مباحث پاسخ گوییم.

- و در نهایت این که مباحث تخصصی را به بیانی ساده و روان در اختیار شما قرار دهیم.

در صورتی که همپنان سوالاتی برایتان مطرح است می توانید که در بخش کامنت ها با ما و کارشناسان ما مرتبط شوید.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها